Nagy Béla elmondta, az elmúlt hónapokban többször módosított stratégiával voltak kénytelenek a tényleges piacra jutást megkísérelni; csökkentették a választékot, és új csomagolásba öltöztették a vizeket, míg végül egy pekingi iroda megnyitását követően most megállapodásra jutottak kínai partnercégükkel. Az Ave az első magyar élelmiszeripari termékként 2010 májusa óta értékesíthető Kínában.
A kínai kereskedő és PR vállalat még az idén összesen 600 ezer palack Ave ásványvíz értékesítésére készül, és két éven belül 5 millió darabos megrendelést ígért, ami 200-250 millió forintos bevételt jelenthet a debreceni cégnek. Az első 300 ezer darab érkezését június végére, július elejére időzítették. Pekingen kívül Sanghajban, Kantonban és Sencsenben (Shenzhen) fogják az Ave-vizeket bevezetni.
A dinamikus növekedésre vonatkozó tervet Nagy Béla azzal támasztotta alá, hogy kínai partnerük szeretné elérni, hogy az Ave a 2013 októberében Tiencsinben (Tianjin) rendezendő Kelet-ázsiai Játékok kiemelt támogatójaként, kizárólagos víz-értékesítőjeként jelenjen meg. A tíznapos sporteseményre mintegy kétmillió vendéget várnak.
A termék marketingjére megközelítően 20 millió forintot fognak költeni, részben a befolyó bevételből - tájékoztatott Nagy Béla.
MTI