[ajanlo=286][igazitas=left/]Az év első felében 8,1 százalékkal reklámozott kevesebbet a legnagyobb húsz hirdető között található 11 vezető napi fogyasztásicikk-gyártó, s a teljes piac is 6,5 százalékkal zsugorodott a tavalyi év első hat hónapjához képest, derül ki a MediaLab elemzéséből.
Egyik legnagyobb mértékben az Unilever csökkentette a tévés reklámok számát, de még őt is megelőzi a Beiersdorf és a Nestlé. Előbbi több mint 34, utóbbi több mint 31 százalékkal kevesebbszer látható, mint korábban. Annak ellenére, hogy érzékelhető a kedvezőtlen tendencia, nem egyértelmű, hogy a nagy hirdetők mind csökkentették volna költségvetésüket, s ezzel párhuzamosan tévés megjelenésüket is, hangsúlyozta a MediaLab vezetője.
A Procter & Gamble, mely nincs is a három leginkább visszafogott hirdető között globálisan kezdte csökkenti televíziós reklámjainak számát. A vállalat mintegy 25 százalékkal fogta vissza tévéhirdetésekre szánt reklámkeretét.
A nagy hirdetők folyamatosan kutatják, hogyan lehetne minél hatékonyabban elérni a fogyasztókat. A nemzetközi tendenciák az internetes hirdetések erősödését mutatják, de növekedhet a magazinokban és a rádióban való reklámozás is.
Hazánkban a nagy tévék mellett a műholdas vagy kábel csatornák médiamixben betöltött szerepe nő dinamikusan, egyre inkább felértékelődik a tematikus csatornák jelentősége. Az egyik legnagyobb nyertes a Viasat 3, ahol szinte mindenki növelte jelenlétét, így a cég első negyedéves nettó árbevétele a tavalyi év hasonló időszakához képest csaknem duplájára nőtt. Árbevétel-emelkedésről számolt be a Tv2 is, s vélelmezhető, hogy az RTL Klubnál is javultak a mutatók, bár ez utóbbi egy éve nem hozza nyilvánosságra ilyen adatait, olvasható a Világgazdaságban.
Menedzsment Fórum
A kis tévék a nyerők az óriáshirdetőknél
Kevesebbet jelennek meg a nagy napi fogyasztásicikk-gyártók (FMCG) az országos televíziókban, mint egy évvel korábban. Ezzel párhuzamosan a kisebb tematikus tévéadók szerepe felértékelődik. A Viasat 3 a változások egyik nagy nyertese, írja a Világgazdaság.