Egy önmagát megnevezni nem kívánó norvég eladó azt nyilatkozta a Gizmo amerikai komputeres magazinnak, hogy a Microsoft a kiskereskedőknek csak akkor szállít húsz darabot az új konzolból, ha azok vállalják, hogy mindegyik darabot eladják még az első napon, és ezek mindegyikével legalább két játékon is túladnak.
Az Xbox
A Microsoft Norway hivatalosan is bejelentette, hogy a "minden darab elkelt" stratégiát fogják alkalmazni, hogy az Xbox 360 körül őrületet keltsenek. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy valószínűleg a konzolból ténylegesen hiány lesz, amit a cég folyamatos utánpótlással próbál majd enyhíteni egészen a karácsonyi csúcsig, s az azt követő időszakban is.
A Sony konzolja a Merrill Lynch felmérése szerint alul fog maradni a Microsofttal vívott csatában, mivel annak gépe olcsóbb lesz. A legegyszerűbb Xbox 360 300, a komolyabbak 400 dollárba fognak kerülni, viszont ez az összeg 250 dollárra olvadhat 2006 tavaszára, mire a Sony PlayStation 3 ötszáz dolláros áron a boltokba kerül - írja a Yahoo News.
A Microsoft azért van előnyben a Sony-val szemben, mert az eladások növekedésével kisebb lesz az előállítási költség, 2006 végéig az olcsóbb modellből tízmilliót szeretne eladni a cég. A legnagyobb hátrányt a Sony a Cell által kifejlesztett chip miatt szenvedi, melynek előállítási költsége a gyártás megkezdésekor 160 dollárra rúg majd. Ugyanez az adat az Xbox 360-ba kerülő PowerPC chipeknél csupán 100 dollár.