A vállalat legfontosabb megjelenési helye a közösségi médiában nem meglepő módon a Facebook, de egyéb platformokon is jelen van. A közösségi oldalon történő jelenléttől a Telenor négy cél teljesülését várja, ezek az értékesítés, a reklám, az interaktív kommunikáció az ügyfelekkel és a fiatal felnőttek megszólítása.
Az ennek érdekében létrehozott rajongói oldal és egyéb közösségi médiás megjelenések koordinálására létrehozott szakember hamar kevésnek bizonyult az ügyfelekkel történő interakcióra, így a vállalat külön dedikált ügyfélszolgálatot és PR szakembereket vett fel a feladat elvégzésére. A növekedés érdekében olyan már-már hagyományos eszközöket vettek igénybe mint például a vírusvideók, emellett nagy hangsúlyt fektettek a visszajelzések becsatornázására is.
Ügyfélből rajongót!
A rajongói oldal jelenleg több mint 23 ezer embernek tetszik, azonban ennél jóval fontosabbnak tartják, hogy valódi rajongói bázist építsenek ki. Az igazi, elkötelezett rajongók ötletekkel, javaslatokkal támogatják a távközlési cég munkáját, és akár a vállalat védelmére is vállalkoznak a negatív tapasztalatokkal szemben. Természetesen ez nem jelenti, hogy a negatív kritikák figyelmen kívül hagyhatóak, azok is hasznosak lehetnek, hiszen segíthetik a vállalat fejlődését.
Az ügyfelek rajongókká változtatásának érdekében, és a vállalati transzparencia növelése céljából tavaly ősszel szervezett nyílt napot Facebook oldalának lájkolói körében a mobilszolgáltató. A közösségi média szabályait ismerve a meghívó is a Facebookon keresztül jutott el az érdeklődőkhöz, amire rásegített az eseményt hirdető vírusvideó is. A nyílt nap során a cég ügyfélszolgálatának munkájába tekinthettek be az érdeklődők és az esemény pozitív sajtóvisszhangja is segítette a vállalat törekvéseit.
Szabó Noémi elmondta, hogy az ilyen eseményekből szeretnének hagyományt teremteni, hiszen a treanszparencia növeli a vállalattal szemben bizalmat, másrészt erősítheti az ügyfelek lojalitását, ami különösen fontos lehet a közösségi média terében. A meghallgatunk titeket, fontos a véleményetek hozzáállás sugárázásával egy vállalat nem csupán pozitív képet alakíthat ki magáról, de sok esetben juthat hasznos információkhoz is, ami segítheti a későbbi fejlesztéseket, derült ki az előadásból.
Kosztolányi Bálint
mfor.hu