2p

A világ elsőszámú márkája a Coca-Cola hosszú évtizedek óta időről időre új szlogennel hirdeti termékeit. Ennek és a mindig megújuló marketingmunkának köszönheti a cég, hogy nem csak a márkanevek, hanem az üdítőital piac trónján is ülhet. Most azonban a Coke olyan lépésre szánta el magát, amely a szakemberek szerint nem csak a vállalat, de a marketinges szakma szempontjából is vízválasztó lehet.

Szórakoztató, hogy miközben a cég kommunikációja azt közvetíti a fogyasztók felé, hogy a „Legjobbat válaszd!”, és „Ne alkudj meg!” a Coke vezetői saját üzeneteiket nem veszik komolyan. Pedig ahhoz, hogy a reklám elérje célját, vagyis a brand által élért pozíciót védje és erősítse, időről-időre szükséges a megújulás. Ezt kevés cég csinálta jobban, mint a Coca-Cola. Mi másért bizonyította volna: ez a jegesmedvék kedvenc itala, a Cokekal lehet élvezni, és az egész világ ezt szereti.

Versenyezzen a kihívó?

Az eddig elhangzottakra sokan talán úgy reagálnak, hogy a Coca-Cola, mint piacvezető ezzel a kampánnyal sem veszélyezteti pozícióját, amely meglehetősen nagy a piaci kihívókkal, elsősorban a Pepsivel szemben.

Nem feltétlen igaz azonban véli a már idézett Al Ries. Állítása alátámasztására érdemes megvizsgálni, hogy az amerikai FMCG piacon miként viszonyul egymáshoz a piacvezető és a kihívó brandjének értéke:

Marlboro - Newport 397%
Kodak - Fuji by 269%
Budweiser - Miller by 156%
McDonald's - Burger King by 133%


Ezzel szemben a Coca-Cola csak 47 százalékkal vezet a Pepsi előtt. Éppen ezért lenne érdemes a legértékesebb márkanév tulajdonosoknak komolyan venni a kihívókat, és „Igazi” kampánnyal előrukkolni.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!