Szórakoztató, hogy miközben a cég kommunikációja azt közvetíti a fogyasztók felé, hogy a Legjobbat válaszd!, és Ne alkudj meg! a Coke vezetői saját üzeneteiket nem veszik komolyan. Pedig ahhoz, hogy a reklám elérje célját, vagyis a brand által élért pozíciót védje és erősítse, időről-időre szükséges a megújulás. Ezt kevés cég csinálta jobban, mint a Coca-Cola. Mi másért bizonyította volna: ez a jegesmedvék kedvenc itala, a Cokekal lehet élvezni, és az egész világ ezt szereti.
Versenyezzen a kihívó?
Az eddig elhangzottakra sokan talán úgy reagálnak, hogy a Coca-Cola, mint piacvezető ezzel a kampánnyal sem veszélyezteti pozícióját, amely meglehetősen nagy a piaci kihívókkal, elsősorban a Pepsivel szemben.
Nem feltétlen igaz azonban véli a már idézett Al Ries. Állítása alátámasztására érdemes megvizsgálni, hogy az amerikai FMCG piacon miként viszonyul egymáshoz a piacvezető és a kihívó brandjének értéke:
Kodak - Fuji by 269%
Budweiser - Miller by 156%
McDonald's - Burger King by 133%
Ezzel szemben a Coca-Cola csak 47 százalékkal vezet a Pepsi előtt. Éppen ezért lenne érdemes a legértékesebb márkanév tulajdonosoknak komolyan venni a kihívókat, és Igazi kampánnyal előrukkolni.