Az alapkezelő megbízásából a Pécsi Tudományegyetem által, 500 fő személyes megkérdezése alapján készített legfrissebb kutatás szerint a válaszadók kétharmada a személyes, 24 százaléka az interneten keresztüli, míg 10 százaléka a telefonos ügyintézését részesíti előnyben.
A közlemény szerint azok, akik inkább a személyes lebonyolítást szeretik, szinte kizárólag így is intézik ügyeiket, ezzel szemben az internetes ügyintézést kedvelők banki ügyleteiknek csupán 69 százalékát intézik elektronikusan, a fennmaradó egyharmadot ők is személyesen szeretik letudni. A telefonos ügyintézést pedig inkább kiegészítéseként alkalmazzák.
A felmérés szerint lakhelyüket tekintve az internetes ügyintézők között erősen felülreprezentáltak a fővárosiak, valamint a 2.000 főnél kisebb településeken élők, míg a személyes bonyolítás elsősorban a kisebb városokban népszerű. A telefonos ügyintézést elsősorban Budapesten kedvelik.
MTI