[ajanlo=267][igazitas=left/]Az adatok tanúsága szerint a legnagyobb gondot a hajápolásra fordítják: samponra és más hajápoló szerekre összesen 234 millió eurót adtak ki. A második legfontosabb terület a bőrápolás, ami 227 millió eurós forgalmat generált - tudósít az MTI.
A Kosmetik Transparent szakmai platform szóvivője, Ferdinand Harrer szerint két különböző trend figyelhető meg. "Egyrészt a vásárlók egyre fiatalabbak. A divatos stílusok követésére már egyre fiatalabb korban jelentkezik az igény. Másrészt egyre nagyobb kereslet keletkezik az ötven év feletti korosztály kozmetikai igényeit kielégítő termékek iránt." Következésképpen egyre szaporodik a kifejezetten férfiaknak illetve nőknek, valamint valamely meghatározott korcsoportnak, illetve a különböző bőr-, haj- és fogtípusokhoz szánt termékek száma.
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban közölte, a magyarok évente összesen 6 milliárd forintot költenek borotválkozásra. Mind a borotválkozó kellékekből - borotvapengék és eldobható borotvák -, mind pedig a borotválkozás előtti szerekből is többet adtak el a hazai kiskereskedelmi forgalomban, mint a megelőző időszakban, áll az AC Nielsen Piackutató vállalat 2004 májusától 2005 áprilisáig terjedő évben készített felmérésében.
A borotválkozó eszközök kategóriájában a kereskedelmi márkák az átlagosnál kisebb, bár növekvő szerepet játszanak. A tavalyelőtti március-áprilisi periódusban 6, idén a harmadik-negyedik hónapban 10 százalékkal részesednek a kiskereskedelmi értékesítés mennyiségéből.
Menedzsment Fórum
A legnagyobb gondot a hajápolásra fordítják az osztrákok
Tavaly 1,2 milliárd eurót, vagyis csaknem 300 milliárd forintot fordítottak az osztrákok kozmetikai és testápoló szerekre. A magyarok 6 milliárd forintot költenek borotválkozásra.