2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jó értékesítő olyan mitikus figura, akiről mindenkinek határozott elképzelése van, mégis ennél a munkakörnél kell a leggyakrabban a "munkatársat keresünk" táblát kitenni az ajtóra.

Konklúzió:
A cég és az értékesítés kapcsolatára bizalmi válság jellemző napjainkban. Ennek okai a fent vázolt tényezőkre vezethetők vissza. Az értékesítő anyagi motiválása mindenképpen indokolt, de a cégek többsége átesett a ló túlsó oldalára. A pusztán közös anyagi érdek következtében az értékesítő légüres térben találta magát.

Ahhoz, hogy elkötelezett legyen a cég felé, vagyis hosszú távon és sikeresen teljesítsen, szerves részévé kell válnia a vállalati szervezetnek, be kell vonni őt a vállalat jövőképébe, perspektívát kell neki nyújtani, lehetőséget a továbblépésre, vagy arra, hogy más szakterületen is kipróbálja magát. A többi munkatárshoz hasonlóan anyagi és szociális biztonságban kell éreznie magát. Ha felmerül a "kint-bent szemlélet", akkor már nehezen kezelhető a helyzet.

Természetes, hogy a fenti irányvonalak ellenkezést váltanak ki a vezetőkben, rögtön felmerülhet bennük az íróasztalánál kávézó, titkárnővel beszélgető értékesítő képe. Ennek gyökere az a vezetői stílus, amely pillanatfelvételekből ítéli meg a munkaerő hozzáállását. A fenti kép éppen a jelenlegi helyzetre érvényes, a külsőleg motivált értékesítőre; a belsőleg motivált értékesítő azonban nem nyugszik addig, amíg kitűzött célját el nem éri.

Alapvetően ellentmondásos a tisztán teljesítménybérben alkalmazott értékesítők munkaidő elszámoltatása. Nem kell ugyan elvetni az értékesítő teljesítmény alapú foglalkoztatását, viszont a cégnek biztosítania kell az ehhez a teljesítményhez szükséges feltételeket.

A jelenlegi értékesítő-cég kapcsolat ugyanis nem működik, rossz, mindkét félnek anyagi és erkölcsi veszteséget okoz. Tehát változtatni kell rajta, hiszen létezik hatékony módja is az értékesítési csoport működtetésének. Persze nem szabad elfelejteni: a bizalmi válság kialakulásában mindkét félnek megvan a maga felelőssége.

Körösi Márta, Krista Zita, Pallag Tibor
Humánmanufaktúra

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!