[ajanlo=474][igazitas=left/]A Coca Cola egyre több országban ismeri el, hogy a gyerekkori elhízáshoz nagyban hozzájárul cukrozott alapkólájával. A cég igyekszik mihamarabb változtatni kólájának forgalmazásán, mert az ital a közbeszédben összekapcsolódik a túlsúlyos gyerekek fogalmával. A cég lengyel illetékesének képviselője szerint ezzel az italpiac más szereplőinek is igyekszik irányt mutatni. Ugyanakkor az illetékes is elismerte, hogy az iskolákban a vállalat tud váloztani, de nem zárhatja ki, hogy a gyerekeknek más kis boltok áruljanak italféleségeiből - közli az MTI.
A cukros üdítőket gyártó vállalatokat már az Egyesült Államokban is régóta bírálják, mondván: ők is jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy sok a túlsúlyos amerikai. Ezért az amerikai italgyártók szövetsége (ABA) arra szólította fel tagjait, hogy az általános- és középiskolákban lévő ital-automatákba csak ásványvizet, tiszta gyümölcslevet, illetve alacsony kalóriatartalmú italokat tegyenek, a felsőoktatási intézményekben pedig csökkentsék a felére az automatákból vásárolható üdítők mennyiségét. A gépeket működtető cégek egyelőre önkéntes alapon dönthetnek arról, hogy megfogadják-e a szövetség ajánlásait - írta korábban az mfor.hu.
A Coca Colára egyébként mostanában több tekintetben is rájár a rúd, nemrég az ivóvízkészlet elherdálásával vádolták aktivista szervezetek. A cég jogi lépéssel fenyegette meg azt az indiai fotóst, aki poszterén utcai kút előtt vízre váró színes kancsókat ábrázol, a háttérben pedig a vállalat emblémája látható. A vállalat már el is küldte a szerzői jog megsértéséről szóló figyelmeztetést az indiai fotósnak.
Menedzsment Fórum
A lengyel iskolákból is kivonul a kóla
Az új iskolai tanév Lengyelországban a hagyományos Coca Cola nélkül kezdődik. Az amerikai világcég cukrozott termékeit a lengyel tanintézetekben nem lehet majd kapni, helyettük ásványvíz és gyümölcslevek szerepelnek az árusító-automaták kínálatában, ugyancsak a Coca Cola jóvoltából.