[ajanlo=303][igazitas=left/]Üzembe állította a lengyel főváros metróhálózatának üzemeltetője, a Metro Warszawskie az utolsó ASLTOM által szállított metrószerelvényt is. A vállalat összesen 18 darab, egyenként 6 kocsiból álló szerelvény gyártására kapott megbízást Varsó városától, ahol a növekvő utasforgalom elkerülhetetlenné tette a meglévő metróvonal teljes körű felújítását és meghosszabbítását.
A 105 millió euró (25,7 milliárd forint) értékű megbízást 1998-ban egy nemzetközi tenderen nyerte el az ALSTOM, Metropolis szerelvényeivel. Csakúgy, mint Budapesten és több más kelet-európai nagyvárosban, Varsóban is orosz rendszerű metró infrastruktúra működik. A megbízás teljesítése műszakilag azért jelentős, mert első alkalommal sikerült az orosz metrokocsikhoz tervezett infrastruktúrán újgenerációs metrószerelvényeket üzembe állítani. "Ezt a metrócsaládot kínálja majd az ALSTOM a BKV számára is, ahol az M2 vonal felújítása keretében a modern metrószerelvényeknek szintén orosz rendszerű metró infrastruktúrán kell majd üzemelniük" - jelentette ki Wolff Vilmos, az ALSTOM magyarországi elnök vezérigazgatója.
Az ALSTOM vállalatcsoport világelső az energetikai gépgyártás, valamint a vasúti járműgyártás és közlekedés-infrastruktúra fejlesztés területén, utóbbinál a kötöttpályás vasúti közlekedéshez, valamint a tengerhajózáshoz kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat kínál. A csoport éves árbevétele közel 17 milliárd euró, 70 országban 75 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
Az ALSTOM Transport 35 termékcsaládjával több mint 60 országban van jelen. A 2004-2005-ös pénzügyi évben 5,1 milliárd eurós forgalomra tett szert, s így a világ egyik vezető vasúti beszállítójának számít.
Menedzsment Fórum
A lengyelek már utaznak a BKV-nak szánt metrókon
Leszállította az új metrókat Varsónak az ALSTOM. Az újgenerációs metró először működik sikeresen orosz rendszerű vasúti infrastruktúrán.