3p

A tanulmány második részében a szerző a kisvállalkozók stratégiai elképzeléseit és jövőképét vizsgálja. Az ennek során kialakult csoportképző elvek alapján pedig bemutatja a hasonló tualjdonsággal rendelkező cégek főbb jellemzőit.

"Óvatosan haladók"

Az óvatosan haladók csoportját 174 vállalkozás alkotja. A konzervatív vállalkozásokhoz hasonlóan az óvatosan haladó vállalkozások is felismerik a termelékenység javításának és növelésének a fontosságát, ami szintén kizárólag hazai terjeszkedés révén kívánnak elérni. Nyitottak stratégiai partnerség létesítésére a hazai vállalkozásokkal, bár nem csupán vevőikkel és beszállítóikkal.

Eltérnek viszont a konzervatívoktól abban, hogy egyrészt nem számolnak erősödő versennyel, másrészt már elkezdték alkalmazni a fejlettebb internet-alapú információs technológiák felhasználása azonban csupán a távoli partnerekkel, fogyasztókkal történő elektronikus kapcsolattartásra korlátozódik. Ennek megfelelően az információtechnológia legfontosabb versenyelőnyét az elektronikus kapcsolattartást és az ezen keresztül biztosított jobb minőségű szolgáltatások nyújtásának lehetőségét tartják. A legfontosabb hátráltató tényezőt pedig a lépéstartás nehézsége és az információtechnológia "követhetetlen" fejlődése jelenti.

"Kreatív kezdeményezők"

A kreatív kezdeményezők csoportját 127 vállalkozás alkotja. Az eddigi csoportokhoz hasonlóan ők is rendkívül fontosnak ítélik a termelékenység növekedést. Míg azonban az előző két csoport a növekedés fő forrását a hazai terjeszkedésben véli felfedezni, addig a kreatív kezdeményezők a hazai terjeszkedés mellett hasonlóan fontosnak tartják a külföldi piacra lépést, az online kereskedelemben, illetve a kormányzati és Európai Uniós pályázatokon való fokozottabb részvételt. Ennek megfelelően stratégiai partnerséget nem csupán hazai, hanem külföldi vállalkozásokkal és Európai Uniós szervekkel is terveznek létesíteni.

A fejlettebb internet-alapú technológiákat fokozottabban ki akarják használni további versenyelőnyök szerzése, realizálása végett. Így az internetes technológiákat nem csupán elektronikus kapcsolattartás biztosítására kívánják felhasználni, hanem számukra az internet a kereskedelem egy kiegészítő, virtuális színterét jelenti. Nem csoda tehát, hogy az információs technológia nyújtotta versenyelőnyök között a legfontosabbnak az elektronikus kereskedelmet jelölték meg, mely természetesen a vállalkozásnak lehetőséget ad arra is, hogy a nálánál nagyobb méretű versenytársakkal versenyezni tudjon. Legfontosabb veszélyként az információs technológia fejlődésével való lépéstartás nehézségét jelölték meg, melyet szorosan követ az informatikai szakemberek megszerzésének nehézsége, és az információs technológia beszerzéséhez szükséges tőke hiánya.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!