Ma Magyarországon a 15 éves és annál idősebb lakosság 12 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező egy-két évben személyautót vásárol, derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005. I. féléves adataiból. A vásárolni kívánt autómárkák legnépszerűbbjei között megtalálható az Opel, a Suzuki, a Volkswagen, a Skoda, a Ford, a Peugeot, a Renault és a Fiat is.
A PMX adatainak tanúsága szerint a Renault típusú autók tulajdonosai a márkához leghűbb vásárlók, ugyanis a közülük új autót vásárolni szándékozóknak mintegy 44 százaléka tenné le voksát újra a francia márka mellett. E tekintetben hasonlóan jól szerepelnek a Volkswagen, a Ford és az Opel típusok is.
[ajanlo=538][igazitas=right/]Talán nem meglepő, hogy a PMX szerint a férfiak körében az átlagnál magasabb az autóvásárlási szándék, csakúgy, mint a fiatalabb - 18-39 éves korosztályban -, a magasabb jövedelemmel rendelkező, s a legalább négy főből álló háztartások körében.
Az autóvásárlást tervezőknek több mint fele olvas rendszeresen hirdetési újságokat, 39 százalékuk sorolható a női lapok rendszeres olvasói közé, 38 százalékuk pedig majdnem minden nap olvas önállóan - nem valamely napilap mellékleteként - terjesztett tévémagazinokat.
Az új autóra vágyók - az adatokból következtetve - legcélzottabban férfi életmód magazinok, számítástechnikai-informatikai, valamint autós lapok útján érhetők el különböző ajánlatokkal. A kereskedelmi rádiók adásait az átlagnál többen hallgatják közülük rendszeresen, és több mint egyharmaduk legalább hetente internetezik.