A nemzetközi felmérésben megkérdezettek 76,7 százaléka szerint a háztartási gépek alapvető tulajdonsága a könnyen kezelhetőség, míg a megkérdezettek 46,7 százaléka a fejlett technológia mellett tette le voksát - idézte a felmérést az MTI.
A kelet-európai válaszadók 70 százalékának az alacsony fogyasztás volt döntő fontosságú. A magyar válaszadók 40 százaléka tartotta a fejlesztések legfontosabb céljának az energiafelhasználás további csökkentését. A nemzetközi cég felmérése szerint a magyar nemzetiségű válaszadók 50 százaléka elégedett a háztartási gépek külsejével - az összes ország megkérdezettjeinek átlaga ebben a tekintetben csupán 35 százalék, míg a török válaszadóknak mindössze 5 százaléka vélekedett így. Míg a kényelem fogalmát a magyar válaszadók 36,7 százalékban a mosogatógéppel azonosították, az oroszok és románok nagy részének a kényelmet még mindig a mosógép jelenti.
A korábban Merloni Elettrodomestici névre hallgató, 2005. január 1-től már Indesit Company néven futó több mint 15 százalékos részesedéssel rendelkezik a háztartási nagygépek európai piacán. A több mint 3 milliárd eurós forgalmú társaság 18 ezer embert foglalkoztat, 19 gyártó egységben évente több mint 14 millió készüléket állít elő.
A magyarok fele kidobná a hűtőszekrényét
A háztartások fele cserélné le hűtőszekrényét a következő évben - közölte az Indesit Company saját közvéleménykutatásának adataira támaszkodva. A válaszadók nagy többsége Magyarországon a háztartási gépek kiválasztásánál az áron kívül a termékek energiafogyasztását és korszerűségét tartja a legfontosabbnak.