A közreműködő vendégek ezután a reklámok és a támogatások, mint kommunikációs eszközök eltérő hatásmechanizmusát elemezték.
Úgy vélték rövidtávon a szponzoráció és a mecenatúra kevésbé hatékonyak, ezen eszközökre költött pénzek csak hosszabb távon és bizonyos kommunikációs célokra használva eredményezhetnek a támogatást nyújtó cégeknek előnyt.
Mint Koch Andrea elmondta néhány cég azért vállal támogatói szerepet, mert a klasszikus reklámok hatásfokának csökkenése figyelhető meg bizonyos területeken.
A támogatások kapcsán Sarlós Gábor kiemelte, hogy fontos a cég - a vállalkozás környezete - a munkatársak és azok családja közötti kapcsolat. Több cég a támogatási eszközök használata során a gondoskodó vállalat képét szeretné önmagáról kialakítani, és ennek rendeli alá ezen eszközök használatát.
Ennek a gyakorlatnak az alkalmazására törekednek a Siemensnél is, tudtuk meg Bíró Pétertől, hiszen náluk az integrált kommunikáció markánsan megjelenik a cég kommunikációs stratégiájában. Erre példaként említette, hogy a Siemens által támogatott eseményeken a cég dolgozói ingyenesen (pl: Mai Manó Múzeum) vagy kedvezményesen (pl: Tavaszi Fesztivál) vehetnek részt. A Siemens székházban, hol „valódi művészek”, hol a cég dolgozói által készített képekből, állandó fotókiállítás van. Szinergiákat is nyújt a támogatás, hiszen az ingyenes előadásokra meghívják a vállalat partnereit, a dolgozókat, illetve egyetemi hallgatókat. Ezeknek a visszacsatolása igen pozitív.
Következő alkalommal, április 04-én csütörtökön 19 órától, a társadalmi célú reklám és a non-profit kommunikáció témakörét tárgyaljuk.
Szeretettel várunk mindenkit, a belépő egy névjegykártya.
Helyszín: UPC Café (IX. Kinizsi u. 30-36.)
Regisztráció: [email protected]
További információ: 06-20-561-0404
A mecénás, a támogatott és az ügynökség
A Kommunikációs Klub március 21-én a szponzoráció, és a mecenatúra kérdéskörét dolgozta fel, megszólaltatva mindhárom érdekelt oldalt. A szponzor szempontjait Dr. Bíró Péter a Siemens Rt stratégiai és kommunikációs vezetője, a támogatott oldal képviseletében Koch Andrea a Budapesti Fesztiválközpont marketing vezetője vett részt a beszélgetésen. Az ügynökségi oldalt Sarlós Gábor a Pepper Kommunikációs Ügynökség vezetője képviselte.