A kutatás három szempont, a menetrend betartása, a poggyászkezelés és a panaszt tevő utasok száma alapján értékelte a légitársaságok szolgáltatását. A felmérésből kiderült, hogy a tizennégy amerikai légitársaság közül tíz 2004-ben rosszabb színvonalú szolgáltatást nyújtott, mint egy évvel korábban. A vizsgálat szerint ezer utasból átlagosan öt elveszíti poggyászát, de a legrosszabbul teljesítő, csődvédelem alatt működő US Airwaysnél ez a szám még magasabb.
A kutatást végző Nebraskai Légi Közlekedési Intézet munkatársai szerint a hanyatlás oka, hogy a repülés egyre népszerűbb utazási forma, az utasok száma fokozatosan nő, a légitársaságok mégis munkaerő-leépítésre kényszerülnek. További problémát jelent, hogy a szeptember 11-i tragédia után a reptéri biztonsági előírások jelentősen megszigorodtak, de az új szabályok betartását a legtöbb helyen nem könnyíti meg új, modernebb infrastruktúra.
Hasonló felmérés már Németországban is készült, meglepő eredménnyel: a diszkont légitársaságok sok esetben egyenértékű, vagy jobb szolgáltatást nyújtanak, mint a hagyományos légitársaságok.
Menedzsment Fórum
A minőség sínyli meg a repülés tömegessé válását
Az amerikai légiközlekedés színvonala folyamatosan csökken, írja az MSNBC.com egy frissen végzett felmérésre hivatkozva.