2p

Az amerikai légiközlekedés színvonala folyamatosan csökken, írja az MSNBC.com egy frissen végzett felmérésre hivatkozva.

A kutatás három szempont, a menetrend betartása, a poggyászkezelés és a panaszt tevő utasok száma alapján értékelte a légitársaságok szolgáltatását. A felmérésből kiderült, hogy a tizennégy amerikai légitársaság közül tíz 2004-ben rosszabb színvonalú szolgáltatást nyújtott, mint egy évvel korábban. A vizsgálat szerint ezer utasból átlagosan öt elveszíti poggyászát, de a legrosszabbul teljesítő, csődvédelem alatt működő US Airwaysnél ez a szám még magasabb.

A kutatást végző Nebraskai Légi Közlekedési Intézet munkatársai szerint a hanyatlás oka, hogy a repülés egyre népszerűbb utazási forma, az utasok száma fokozatosan nő, a légitársaságok mégis munkaerő-leépítésre kényszerülnek. További problémát jelent, hogy a szeptember 11-i tragédia után a reptéri biztonsági előírások jelentősen megszigorodtak, de az új szabályok betartását a legtöbb helyen nem könnyíti meg új, modernebb infrastruktúra.

Hasonló felmérés már Németországban is készült, meglepő eredménnyel: a diszkont légitársaságok sok esetben egyenértékű, vagy jobb szolgáltatást nyújtanak, mint a hagyományos légitársaságok.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!