2002. július 11. 13:13

A Közép-és Kelet-Európában érdekelt söripari vállalatok számára a labdarúgó világbajnokság csalódást okozott, hiszen a térség egyetlen csapata sem jutott tovább a csoportmérkőzéseken; viszont a hosszú, forró nyárban még bízhatnak.

A nagy „sörmúlttal” rendelkező Csehországban az elmúlt évben fejenként 156 literes szinten stagnált az 1997-ben még 162 literes évi fogyasztás; Magyarországon ugyanakkor 2,6 százalékkal, fejenként alig több mint 70 literes szintre való csökkenést regisztráltak. Az egy évtizede még inkább vodkafogyasztó lengyelek sörfogyasztása viszont jelentősen mőtt; a 38 milliós ország tavalyi 24 millió hektoliteres fogyasztása közel kétszerese a 90-es évek elején mért szintnek. A 23 milliós Romániában a sörgyártók nagyszerű üzleti lehetőséget látnak: a fogyasztás az előrejelzések szerint a két évvel ezelőtti 12,4 millió hektoliterről 2004-re 13,2 millió, 2008-ra pedig akár 14,5 millió hektoliterre nőhet. A többek között a Stella Artois márkájáról ismert belga Interbrew keleti terjeszkedési politikájába ma már Kína is célpont: a legújabb akvizíció keretében 24 százalékos tulajdonhányadot szerzett a privatizációs akcióba vont Zhujiang Breweryben.