A barkácsáruházak szegmense fellendülőben van. Eladóterük 5 000 négyzetméternél nagyobb, ami tovább erősíti a koncentrációs trendeket.
A bevásárlóközpontok terjedési ütemének lassulását a GfK szerint a piac telítődése és a sikeres működetésre alkalmas helyszínek megfogyatkozása okozza. Az eddigieknél kisebb, bővebb profilú shopping centerek nyitása jellemzi az elkövetkező éveket ebben a szektorban.
A kereskedelem koncentrációja következtében várhatóan megváltozik az áruválaszték szerkezete is. Az EU-tagság következtében a jelenleginél több nyugat-európai áru kerül a boltok polcaira. Az erősödő kínálat következtében arra lehet számítani, hogy általában csökken majd az élelmiszerek és háztartási vegyi termékek ára. Mivel eladótérből is túlkínálat lesz, a verseny éleződésével mind nagyobb hangsúly kerül a hatékonyságra. Ennek következtében sokféle szerkezeti változás várható a kereskedelemben a következő néhány év során.
A nagyok egyre nagyobbak lesznek
Jövőre várhatóan 2,64 millió négyzetméterre növekszik a vegyes élelmiszer profilú boltok összes területe, és 4,5 százalékkal haladja meg a tavalyit. Az 1000 négyzetméternél nagyobb eladóterű üzletek száma a múlt évi 570-ről várhatóan felmegy 710-re a következő évben. A koncentráció folytatásával egyidőben azonban a kis boltok száma még mindig nem csökken. Sőt, a legkisebb, 40 négyzetméter alatti eladótérrel rendelkező boltok bővülését jelzi előre a GfK Piackutató Intézet Stratégiai Levél 202/2003 című tanulmánya az előttünk álló négy évre.