2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német autópályákon a tehergépjárművekre januártól bevezetett műholdas rendszer tapasztalatainak függvényében Svédország is mérlegelni fogja annak átvételét - közölte az északi ország gazdasági minisztériuma.

A sikeres rajt pozitív példaként szolgálhat - mondta a gazdasági tárca szóvivője, így a svéd kormány akár rövid távon is döntést hozhat annak átvételéről. A Toll Collect nevű cég által fejlesztett szisztéma, amely kapcsán korábban rengeteg technikai probléma adódott a bevezetést követően jól vizsgázott, így egy hatékony és alacsony üzemeltetési költségű rendszer a svédek számára is érdekes lehet - idézte az illetékest a Wirtschafts Woche.

A svéd kormány végleges döntése a német rendszer átvételéről a következő hónapokban várható. A műholdas rendszer bevezetés lehet ugyanis az egyetlen alternatíva az eddigi egyetlen lehetőségnek tűnő,ám túl drága mikrohullámú-állomások alkalmazása helyett.

Több mint egyéves késéssel, ám végül zökkenőmentesen indult Németországban az új év elején az autópálya használati díj bevezetése a 12 tonnánál nehezebb összsúlyú teherjárművek számára. A teherautóknak átlagosan 12,4 eurócentet kell fizetniük kilométerenként. A német költségvetés az első évben 3 milliárd euró többletbevételt remél az intézkedéstől.

Az ellenőrzés 300 hídról infraérzékelőkkel, illetve mozgó ellenőrcsoportokkal történik. A Toll Collect üzemeltető konzorcium tájékoztatása szerint összesen 315 ezer úgynevezett fedélzeti egységet építettek be járművekbe, mások az interneten, vagy Németország szerte 3700 automatánál fizethetnek. A fedélzeti egység automatikusan azonosítja a járművet és szolgáltatja az adatokat az általa megtett útról. Ezt követően számlázzák az útdíjat a jármű üzemben tartójának. Az elektronikus díjbeszedési rendszert a GPS, azaz a műholdas helymeghatározó és a GSM, azaz a mobiltelefon-rendszer kombinációjával alakítottak ki.

Menedzsment Fórum/MTI

Kapcsolódó anyagok
Németországban januártól autópálya-díjat kell fizetni a teherautóknak
Újabb problémák merültek fel a Toll Collectnél
4,6 milliárd euróba kerül a kudarc a Toll Collectnek
Hibátlanul működik a Toll Collect autópálya-díjbeszedő rendszere

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!