A felmérésben résztvevők 64% -a nem vásárolna abban az esetben, ha rossz minőségű képekkel és lassú letöltéssel kellene bajlódnia, 55% pedig vagy lemondana a termékről, vagy a versenytársnál venné meg ugyanazt. Mindössze a válaszadók 8%-a állította, hogy visszatért az eredeti oldalra, s megvette az áhított terméket.
A felmérés a Greenfield hetente megjelenő Omnibusz programjának része, megbízója pedig az a TrueSpectra nevű cég, amely szerver alapú képi megoldásokkal foglalkozik, s ügyfélkörébe tartozik többek közt a Bloomingdales, Kinkos, Nordstrom vagy a Macys áruházláncolat. A Greenfield érdekesnek tartotta azt is, hogy a vásárlók 75%-a hetente többször keres a vásárolandó áruról termékismertetőt az Interneten.
A neten is szeretünk nézelődni
Egy internetes felmérés szerint vásárlást megelőzően szívesen nézegetjük a termékek képeit, hasonlóan ahhoz, ahogy a boltokban is nézelődünk.