Az Igen!Rádió! 2 elnevezésű kutatási eredményeiből az derül ki, ez a médium önálló kampányeszközként is megállja a helyét. A kutatás eredményei szerint a szpot hossza nem befolyásolja a hatékonyságot. A legjobb eredményeket a legfeljebb 30 szóból álló hirdetésekkel lehet elérni, melyekben lehetőleg többször említik a márkanevet. Az Igen!Rádió! 2 emellett azt is kimutatta, a női hang hatásosabb a férfi hangnál. Kerülendő viszont a túlzott zenei aláfestés, mivel zavarja a megértést.
A Szonda Ipsos szakemberei a rádiós reklámokat vizsgáló felmérés során 150 fő bevonásával 83 szpotot elemeztek. A Danubius Rádió, a Radio DeeJay, a Gazdaság Rádió, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete, a Magyar Rádió, a Rádió C, a Roxy Rádió és a Sláger Rádió közreműködésével zajlott le a tegnap nyilvánosságra hozott kutatás, áll a Napi Gazdaság beszámolójában.
A női reklámhangra jobban hallgatunk
A rádióhallgatók átlag feletti mértékben tudják visszaidézni az FMCG-termékek hirdetéseit, de a szektor szereplői nem használják ki a rádiós reklám lehetőségét, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből. Egy most nyilvánosságra került elemzés szerint a női reklámhang és a kevés zene teszi hatásossá a rádiós hirdetéseket.