A béren kívüli juttatásokkal kapcsolatos, egyre erősebben jelentkező munkavállalói igényt a vállalatok az egyszerűbben adminisztrálható komplett rendszerek felé nyitással próbálják követni. A többek között a cafeteria-rendszerek felmérését végző, illetve bevezetésükkel foglalkozó Credit Suisse Life & Pensions szerint az elemeket korántsem ismerik teljes körűen az alkalmazottak, ezért a cég részéről történő tájékoztatásnak nagy szerepe van.
A cég nemrégiben készült felmérése szerint a nők inkább a hosszabb távú szemlélettel, a tudatosabb előgondoskodással jellemezhetők. Nagy népszerűségnek örvend körükben az egészségpénztári, valamint az önkéntes nyugdíjpénztári befizetés, illetve a biztosítás, míg az ellenkező neműek fontossági sorrendjének élén az étkezési jegyen kívül az üdülési csekk, a számítógép és az internet, valamint a céges gépjármű, továbbá a vállalat fizette benzin áll.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A nők a biztosítást, a férfiak az autót választják a cafeteriában
A béren kívüli juttatások rendszerének bevezetése előtt mindenképpen fel kell mérni a dolgozók igényeit. Míg a nőknél inkább a hosszú távú gondoskodás és az ezt megtestesítő elemek élveznek prioritást, addig a férfiaknál a "carpe diem" szemlélet a jellemző, számol be a Világgazdaság.