Mindez óriási hatást gyakorolt a teljes online kereskedelemre. A tipikusan nők által preferált termékcsoportokban három számjegyű növekedést tapasztaltak a kereskedők. Az ékszerek, a lakberendezési cikkek, a virágok a keresések terén is domináltak.
Az e-boltok, magukhoz térve az első meglepetésből, elkezdték keresni a női vásárlók kegyeit. Ez a tendencia az elemzők szerint 2005-ben még inkább érvényesül majd, azzal a kitétellel, hogy a kereskedők jól tudják: a nők rendkívül igényes, ugyanakkor szezonális vásárlók. Elsősorban az akciós áruk érdeklik őket, jóval könnyebben diszkriminálnak egyes termékeket, és alaposan körülnéznek, mielőtt vásárolnának.
A magukra valamit is adó kereskedők pedig feltöltik majd árukészletüket, és fejlesztik az ügyfélszolgálatokat, ha meg akarják maguknak nyerni ezt a célcsoportot. Az áruházak design-ja is várhatóan inkább a női ízlésnek akar majd megfelelni – eljön tehát a szép, új, válogatós női internetvilág.
Menedzsment Fórum
A nők a legjobb vevők az e-boltokban
Az internetezők között már a nők vannak többségben, a tavalyi év karácsonyi szezonjának tapasztalatai alapján pedig már az online vásárlások terén is ők vezetnek. Ez azt jelenti, hogy az ékszereket, virágot, lakberendezési cikkeket árusító weboldalaknak igen boldog karácsonyuk volt.