Szollár Domokos erről annak kapcsán nyilatkozott az MTI-nek, hogy a Népszava csütörtökön azt írta: a kormány politikai okokból nem nyúl a kedvezmények rendszeréhez, pedig eredetileg komolyan átszabták volna a jelenleg 7,5 millió állampolgárt valamilyen utazási kedvezményre jogosító szisztémát, amelytől évi 9 milliárd forint körüli költségvetési megtakarítást remélt.
Szollár Domokos az MTI-nek hangsúlyozta: bármilyen döntés is születik majd, előtte fel kell térképezni, hányan és milyen rétegek veszik a kedvezményeket. Ezután kell felülvizsgálni a kedvezmények rendszerét, mert az elfogadhatatlan, hogy Magyarországon mintegy 8 millió embernek van kedvezményes utazási lehetősége az egyébként súlyosan veszt vasúttársaság járatain - szögezte le.
A kormányszóvivő emlékeztetett arra: a szárnyvonalak felfüggesztéséről szóló döntés előtt a kormány végzett utasszámlálást. Ugyanígy a kedvezmények átalakításáról is a tények, adatok, számok ismeretében lehet dönteni.
A Népszava felhívja a figyelmet arra is, hogy jelenleg a vasúti utazások többsége államilag erősen dotált: a napi mintegy 130 ezer utasnak csupán 15 százaléka vált teljes árú jegyet, a többiek vagy teljesen ingyen veszik igénybe a vasúti közszolgáltatást, vagy kisebb-nagyobb kedvezményt kapnak.
MTI/Menedzsment Fórum