2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Harmadával kevesebb élelmiszerreklámot élvezhettek a tv-ben az amerikai fiatalok 2004-ben, mint 30 évvel ezelőtti kortársaik. A Szövetségi Kereskedelmi Felügyelet vizsgálja, valóban a korábban bűnösnek kikiáltott reklámok tehetők-e felelőssé a fiatalkori elhízásért.

[ajanlo=286][igazitas=left/]Kétnapos szemináriumot szervez a Szövetségi Kereskedelmi Felügyelet annak kiderítésére, valóban a televízióban sugárzott ételreklámok állnak-e a fiatalkori elhízás hátterében. A rágcsálnivalókat hirdető reklámok száma ugyanis - ha figyelembe vesszük, mennyivel több reklámidő jut egy gyerekre - 1977 óta mintegy 33 százalékkal kevesebb, írja az AdAge.

A csökkenő tendencia a tv-re ugyan elmondható, más médiumok azonban lépten-nyomon hirdetéseikkel bombázzák a fiatal fogyasztókat. Mivel az elhízásért egyre többen teszik felelőssé az élelmiszeripart, mely magas cukortartalmú készítményekkel árasztja el a piacot, a felügyelet kivizsgálja, milyen lépéseket lehet, illetve kell tenniük a reklámozóknak a gyermekkori elhízás megállítása érdekében.

A 2 és 11 év közötti gyerekek 2724 élelmiszerhez kapcsolódó reklámot élvezhettek 2004-ben a Nielsen Media felmérése szerint, míg ez a szám 1977-ben 4100 volt. A kutatás szerint nemcsak az élelmiszerhirdetések, de az egyéb reklámok aránya is kevesebb, mint a '70-es években.

A kritikusok szerint a csökkenés hátterében az áll, hogy a vállalatok egyre inkább elfordulnak a televíziótól és olyan egyéb médiumokat részesítenek előnyben, mint az internet. A felmérés készítői szerint azonban inkább okolható a kövérségért a képernyő előtti üldögélés, mint az ott sugárzott műsorok.

Valószínűleg ez utóbbit fogja alátámasztani az a spanyol és afro-amerikai gyermekek körében készülő felmérés is, ami már eddig is szoros összefüggést mutatott ki a tv-zés és az elhízás között. Ezek után talán az sem meglepő, hogy a 2 éves csöppségek negyedének szobájában van televíziókészülék.


Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!