[ajanlo=286][igazitas=left/]Kétnapos szemináriumot szervez a Szövetségi Kereskedelmi Felügyelet annak kiderítésére, valóban a televízióban sugárzott ételreklámok állnak-e a fiatalkori elhízás hátterében. A rágcsálnivalókat hirdető reklámok száma ugyanis - ha figyelembe vesszük, mennyivel több reklámidő jut egy gyerekre - 1977 óta mintegy 33 százalékkal kevesebb, írja az AdAge.
A csökkenő tendencia a tv-re ugyan elmondható, más médiumok azonban lépten-nyomon hirdetéseikkel bombázzák a fiatal fogyasztókat. Mivel az elhízásért egyre többen teszik felelőssé az élelmiszeripart, mely magas cukortartalmú készítményekkel árasztja el a piacot, a felügyelet kivizsgálja, milyen lépéseket lehet, illetve kell tenniük a reklámozóknak a gyermekkori elhízás megállítása érdekében.
A 2 és 11 év közötti gyerekek 2724 élelmiszerhez kapcsolódó reklámot élvezhettek 2004-ben a Nielsen Media felmérése szerint, míg ez a szám 1977-ben 4100 volt. A kutatás szerint nemcsak az élelmiszerhirdetések, de az egyéb reklámok aránya is kevesebb, mint a '70-es években.
A kritikusok szerint a csökkenés hátterében az áll, hogy a vállalatok egyre inkább elfordulnak a televíziótól és olyan egyéb médiumokat részesítenek előnyben, mint az internet. A felmérés készítői szerint azonban inkább okolható a kövérségért a képernyő előtti üldögélés, mint az ott sugárzott műsorok.
Valószínűleg ez utóbbit fogja alátámasztani az a spanyol és afro-amerikai gyermekek körében készülő felmérés is, ami már eddig is szoros összefüggést mutatott ki a tv-zés és az elhízás között. Ezek után talán az sem meglepő, hogy a 2 éves csöppségek negyedének szobájában van televíziókészülék.
Menedzsment Fórum
A reklám helyett a tv az elhízás mumusa
Harmadával kevesebb élelmiszerreklámot élvezhettek a tv-ben az amerikai fiatalok 2004-ben, mint 30 évvel ezelőtti kortársaik. A Szövetségi Kereskedelmi Felügyelet vizsgálja, valóban a korábban bűnösnek kikiáltott reklámok tehetők-e felelőssé a fiatalkori elhízásért.