2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor egy gyerek órákig bámulja a tévét, nem csak azért hízik, mert nem mozog, hanem főleg azért, mert rossz minőségű, hizlaló ételek reklámjait látja, melyek elérik nála céljukat. Egy új vizsgálat eredményeit az American Journal of Public Health közölte.

A kövér gyerekből gyakran kövér felnőtt lesz és arra is bőven van adat, hogy közülük sokkal több lesz cukorbeteg vagy magas vérnyomású, mint a karcsúakból. A legújabb amerikai statisztika szerint Észak-Amerikában minden második iskolás a korának és testmagasságának megfelelő súlyhatár fölött van.

Néhány hete jelent meg a legtekintélyesebb orvosi hetilapban az a tanulmány, mely csaknem 5000, eleve az Egyesült Államokban született állampolgár 24 esztendei egészségügyi adatait tartalmazta gyermekkortól felnőttkorig. Azok, akik 11 éves korukban a legkövérebbek voltak, kétszer gyakrabban haltak meg 55 éves koruk előtt, mint a legkarcsúbb tizenévesek.

Már korábban is megfigyelték, hogy a tévénézés és a gyermekkori elhízás között összefüggés van. Ezért Svédországban, az Egyesült Királyságban és Dél Koreában tilos az édes-sós, hizlaló ételek, csemegék reklámozása a gyerekeknek szóló tv-programokban.

Frederick J. Zimmermann és Janice F. Bell 3563 gyermek szüleitől gyűjtött be olyan naplót, mely sokféle adat között azt is tartalmazta, hogy a csemete egy átlagos hétköznapon, illetve hétvégén mennyi időt töltött tv-nézéssel és milyen műsor, reklám ment akkor a televízióban. A megfigyelés csecsemőkortól 12 éves korig tartott. A kutatók még arra is figyeltek, hogy mikor és mennyi időt néztek a gyerekek iskolai televíziót, DVD-t vagy videót.

A gyermekkori túlsúly szoros összefüggést mutatott a kereskedelmi tévéadások ételreklámjainak bámulásával és ez független volt attól, hogy a gyerek fiú volt-e, vagy lány, mennyit mozgott naponta, hogyan tanult, vagy mennyire volt kövér az édesanyja. Az egészségtelen ételek reklámjai különösen a hétévesnél fiatalabb nézőkre hatottak. Önmagában a tévénézés, az oktatófilmek vagy DVD-programok nem befolyásolták a gyermekek testsúlyát.

A kutatók szerint az öt éves gyerekek évente 4000 ételreklámot látnak a tévében, szombatonként.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!