2p

A dél-kelet ázsiai természeti katasztrófa a reklámpiacra is negatív hatást gyakorolhat - vélik a szakemberek. A történések ráadásul a szpotokat is átalakítják, a nagy nemzetközi csatornákról az elmúlt napokban eltűntek a tengerparton játszódó reklámfilmek.

Több cég is szünetelteti a strandjelenetekkel tarkított hirdetéseit, ahogy a szörfözőket történő filmeket sem láthatnak a nézők a nyugat-európai és amerikai reklámfilmekben. A világcégek közül az elmúlt napokban több, így például az American Express, az AGF biztosító, vagy az Orange mobilcég hívta vissza az esetleg kegyeletsértőnek tűnő reklámjait. A legnagyobb érvágás talán a Pepsit érheti, amely három világsztárt hozott össze friss kampányába, ám végül mégsem indították el a David Beckham, Ronaldinho és Thierry Henry közreműködésével készült szpotot.

A szakemberek emlékeztetnek arra, hogy 2001 szeptember 11-e után hasonló reklámpiaci eseményeknek lehettek tanúi a nézők. A tragikus események után akkor talán még a mostaninál is szigorúbb önmegtartóztatást gyakoroltak a cégek, néhány társaság napokig nem hirdetett, illetve a tévétársaságok is reklám-moratóriumot tartottak, és kereskedelmi blokkok nélküli műsor ment néhány napig a tv-csatornákon.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Háború a médiában - mit lépnek a hirdetők?
Szeptember 11: Csak semmi moralizálás

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!