Több cég is szünetelteti a strandjelenetekkel tarkított hirdetéseit, ahogy a szörfözőket történő filmeket sem láthatnak a nézők a nyugat-európai és amerikai reklámfilmekben. A világcégek közül az elmúlt napokban több, így például az American Express, az AGF biztosító, vagy az Orange mobilcég hívta vissza az esetleg kegyeletsértőnek tűnő reklámjait. A legnagyobb érvágás talán a Pepsit érheti, amely három világsztárt hozott össze friss kampányába, ám végül mégsem indították el a David Beckham, Ronaldinho és Thierry Henry közreműködésével készült szpotot.
A szakemberek emlékeztetnek arra, hogy 2001 szeptember 11-e után hasonló reklámpiaci eseményeknek lehettek tanúi a nézők. A tragikus események után akkor talán még a mostaninál is szigorúbb önmegtartóztatást gyakoroltak a cégek, néhány társaság napokig nem hirdetett, illetve a tévétársaságok is reklám-moratóriumot tartottak, és kereskedelmi blokkok nélküli műsor ment néhány napig a tv-csatornákon.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Háború a médiában - mit lépnek a hirdetők?
Szeptember 11: Csak semmi moralizálás
A reklámpiacot is átformálta az ázsiai szökőár
A dél-kelet ázsiai természeti katasztrófa a reklámpiacra is negatív hatást gyakorolhat - vélik a szakemberek. A történések ráadásul a szpotokat is átalakítják, a nagy nemzetközi csatornákról az elmúlt napokban eltűntek a tengerparton játszódó reklámfilmek.