Amellett, feltétlenül szükséges kitűnő alkalmazottakkal körbevenni magunkat, ha előre szeretnénk lépni. Egy ember csak bizonyos terhet vehet a vállára, korlátozott az a feladat, amit el tud vállalni, és sikeresen tud teljesíteni. Ezen koncepció illusztrálásához képzeljük azt, hogy a célunk egy 100 egységből álló "frencsájz" gyorsétteremlánc kiépítése a semmiből. Mivel zseniális menedzserek vagyunk, és hasonlóan nagyszerű szakácsokat, pénztárosokat és mosogatókat állítunk munkába, az első nyitott boltunk elsöprő sikert arat, így nyithatunk egy következőt.
Annak érdekében, hogy erőinket a második üzletre összpontosíthassuk, szükségünk van egy magasan minősített alkalmazottra, hogy megfelelően menedzselje az elsőt. Ha nincs ilyen, akkor minden időnket az első bolttal kapcsolatos tűzoltásokkal töltenénk, ennek eredményeképp a második bolt megbukna. Másrészről, ha előléptetünk egy jó segéd menedzsert, hogy működtesse az első üzletünket, mi nyugodtan koncentrálhatunk a második felfuttatására. A második bolt sikere után előléptethetjük a legjobb segéd menedzserünket, hogy vegye át az üzletet, így mi nekifoghatunk még egynek. Öt, vagy hat sikeres üzlet után előléptethetjük a legjobb boltigazgatónkat körzetigazgatóvá, ez a személy teljes felelősséggel tartozna a saját körzetéért. Ez az eljárás addig folytatódna, amíg el nem érjük a kitűzött 100 boltos célt. A kulcsmomentum, amit nem szabad elfelejtenünk, hogy célunkat sosem valósíthatnánk meg, ha nincsenek állandóan körülöttünk kiváló alkalmazottak.
Amikor egy csoport magasan minősített alkalmazott együtt dolgozik, kialakul egy bizonyos együttműködés is. Az egymástól elvárt munka minősége nagyobb, az egyenrangúak közti apró nyomás miatt. Ennek eredményeképp, kialakul és fennmarad a minőségnek egy kultúrája. A probléma az, hogy az érem másik oldalán ugyanez a dolog történik. Jól teljesítő alkalmazottak egy közepes vállalatnál alkalmazkodnak a környezetükhöz, és sokkal kevésbé produktívak.
Csakúgy, mint a szakács, akinek jó minőségű hozzávalók kellenek a nagyszerű étel elkészítéséhez, a menedzsernek a jó minőségű alkalmazottakra van szüksége, hogy vásárlóinak kitűnő terméket adjon. Kik vannak körülötted?
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk negyedik része
A cikk ötödik része
A cikk hatodik része
A cikk hetedik része
A cikk nyolcadik része
A sikeres menedzsment 8 szabálya - 1
A sikeres vezetésről sok vezetőnek megvan a saját véleménye. Sokaknak azonban nincs. Nekik próbál segíteni most induló sorozatunk.