A viselkedésen alapuló célcsoport-keresés egy adatbázis alapú internetes reklámozási rendszer, amely figyeli egy adott felhasználó online tevékenységét, s ez alapján meghatározza, hogy mi érdekli őt. Ha például valaki egy oldalon jelzáloghitelek után érdeklődik, valószínűsíthető, hogy ingatlant szeretne vásárolni, így a rendszer más, az adott felhasználó által meglátogatott oldalakon is ilyen reklámokat fog mutatni - írja az AdAge.com.
Neil Perry, az iMedia Communications alelnöke szerint a rendszer azért működik - és terjed -, mert nincs igazán használható ingatlankatalógus az interneten. Az alelnök hozzátette: az online viselkedésen alapuló reklámozás sokkal hatékonyabbnak bizonyul, mint a hagyományos rendszer. Egy Volkswagen reklám esetében például 100 millió, különböző oldalakon elhelyezett tradicionális hirdetéssel 9000 letöltést értek el, amely arány eltörpül a 10 millió célzott reklám eredményezte 10000 oldalletöltés mellett.
Menedzsment Fórum
A sikeres reklám kulcsa a célcsoport viselkedése
Az interaktív reklámügynökségek 64 százaléka ügyfeleik online kampányait a felhasználók viselkedésének tanulmányozására alapozza, derül ki az iMedia és a Ponenom Research felméréséből. A taktikát nem használók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szeretné alkalmazni azt.