[ajanlo=474][igazitas=left/]A felmérés során 10 ezer ember megkérdezésével 25 országot rangsoroltak, amelyek között Magyaroszág nem szerepelt. A kutatók hat szempontra koncentráltak a lista elkészítésekor: figyelembe vették az államok turisztikai vonzerejét, az exportteljesítményt, a kormányzati rendszert, valamint az emberekről alkotott általános megítélést. Emellett a szempontok közé bekerült az országok kulturális és történelmi gazdagsága, és az is, hogy befektetési és bevándorlási célpontként milyen szereppel bír.
A fentiek alapján az élen Ausztrália, Kanada és Svájc végzett, majd a képzeletbeli dobogósokat az Egyesült Királyság, Svédország, Olaszország és Németország követte. Érdekesség, hogy az Egyesült Államok mindössze a tizenegyedik helyen végzett, míg Japán csak a tizennegyedik helyet kaparintotta meg.
Régiónkból a huszonötös listára Lengyelország (19), a Cseh Köztársaság (23) és Oroszország (24) került fel. A rangsort Törökország zárta.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
Csak a Nokia vetekszik az amerikai márkákkal
A márka csak fikció
Hazánk éves össztermékével vetekszik a Coca-Cola nevének értéke
Egyre többen utasítják el az amerikai márkákat
A magyarok rajonganak az amerikai márkákért
A származási hely is szempont a márkaválasztásnál
Egy-egy termék vagy szolgáltatás vásárlása során az emberek egy részénél fontos szempont az adott cikk származási helye - állítják a kereskedelmi szakértők. Éppen ezért lehet érdekes, hogy az egyes országok milyen ázsióval bírnak a közvélemény előtt. Az Anholt-GMI által készített Nation Brands Index névre keresztelt kutatás második féléves adatai szerint Ausztrália a legnépszerűbb.