3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar vállalati közép- és felsővezetők 33%-a legalább havonta egyszer vesz részt nemzetközi utazással is járó üzleti megbeszélésen és 43,2%-uk utazásai több mint felét bonyolítja repülővel. Üzleti kultúránkban az utazással is járó kapcsolattartás, még a jelenlegi piaci körülmények között is, magasan vezet az olyan alternatív kommunikációs eszközök használatával szemben, amelyek a személyes kontaktus helyettesítésére irányulnak. A legtöbb magyar üzleti utazó a szolgáltatási és az ipari szektor vállalatainak vagy produktumainak képviseletében utazik külföldre, elsősorban Németországba, Angliába, Franciaországba valamint az Egyesült Államokba. – derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és BOSS Magazin készített 300 üzleti utazó körében, utazási szokásaik valamint az utazás általános üzleti kapcsolattartásban betöltött szerepének vizsgálata céljából.

Az utazások gyakorisága szempontjából nem közömbös persze az sem, hogy egy adott vállalaton belül mely terület irányításáért felelős a vezető. A British Airways és a BOSS Magazin felméréséből kitűnik, hogy a legtöbbet utazó üzletemberek értékesítési, a termelési, marketing valamint pénzügyi területen tevékenykednek, míg legritkábban utazó kollégáik elsősorban a vállalatfejlesztési, a tervezési és jogi területeken dolgoznak.

„Bár korunk üzleti döntéshozói a technika legkorszerűbb vívmányával felszerelt irodákban végezhetik munkájukat, a személyes találkozás előnyeit ezek az eszközök egyáltalán nem vagy csak nehezen pótolhatják.” – mondta Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója.

„Szakértői elemzések szerint a nem megfelelő üzleti kommunikáció jelentős hatékonyságveszteséget és több milliárdos anyagi károkat okoz a magyar gazdaságban.” – teszi hozzá Sólyom Balázs, a BOSS Magazin főszerkesztője.

Talán erre való tekintettel él szinte minden magyar üzletember a személyes találkozók lehetőségével legalább havi rendszerességgel. Ezen üzleti találkozók közel egyötödére, közép és felsővezetők esetében pedig akár 33%-ára is, az ország határain kívül kerül sor.

Üzleti utazásainak több mint felét, a British Airways és a BOSS Magazin felmérése során megkérdezettek, 43,2%-a repülővel bonyolítja. Az utazások célállomásai között a leggyakrabban Németország (14,6%), Anglia (9,6%), Franciaország (7,9%), Olaszország (5,8%) valamint az Egyesült Államok (5,2%) nagyvárosai szerepelnek.

Az üzleti utazásai alatt a felmérésben megkérdezettek 34,8% nem dolgozik, míg utazási idejének negyedét 18,4%-uk, harmadát 12,9%-uk, legalább felét 15,7%-uk, több mint felét pedig 18%-uk tölti munkavégzéssel.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!