Az utazások gyakorisága szempontjából nem közömbös persze az sem, hogy egy adott vállalaton belül mely terület irányításáért felelős a vezető. A British Airways és a BOSS Magazin felméréséből kitűnik, hogy a legtöbbet utazó üzletemberek értékesítési, a termelési, marketing valamint pénzügyi területen tevékenykednek, míg legritkábban utazó kollégáik elsősorban a vállalatfejlesztési, a tervezési és jogi területeken dolgoznak.
Bár korunk üzleti döntéshozói a technika legkorszerűbb vívmányával felszerelt irodákban végezhetik munkájukat, a személyes találkozás előnyeit ezek az eszközök egyáltalán nem vagy csak nehezen pótolhatják. mondta Tuboly József, a British Airways Hungary kereskedelmi és marketing igazgatója.
Szakértői elemzések szerint a nem megfelelő üzleti kommunikáció jelentős hatékonyságveszteséget és több milliárdos anyagi károkat okoz a magyar gazdaságban. teszi hozzá Sólyom Balázs, a BOSS Magazin főszerkesztője.
Talán erre való tekintettel él szinte minden magyar üzletember a személyes találkozók lehetőségével legalább havi rendszerességgel. Ezen üzleti találkozók közel egyötödére, közép és felsővezetők esetében pedig akár 33%-ára is, az ország határain kívül kerül sor.
Üzleti utazásainak több mint felét, a British Airways és a BOSS Magazin felmérése során megkérdezettek, 43,2%-a repülővel bonyolítja. Az utazások célállomásai között a leggyakrabban Németország (14,6%), Anglia (9,6%), Franciaország (7,9%), Olaszország (5,8%) valamint az Egyesült Államok (5,2%) nagyvárosai szerepelnek.
Az üzleti utazásai alatt a felmérésben megkérdezettek 34,8% nem dolgozik, míg utazási idejének negyedét 18,4%-uk, harmadát 12,9%-uk, legalább felét 15,7%-uk, több mint felét pedig 18%-uk tölti munkavégzéssel.
A személyes kapcsolatok mozgatják az üzleti turizmust
A magyar vállalati közép- és felsővezetők 33%-a legalább havonta egyszer vesz részt nemzetközi utazással is járó üzleti megbeszélésen és 43,2%-uk utazásai több mint felét bonyolítja repülővel. Üzleti kultúránkban az utazással is járó kapcsolattartás, még a jelenlegi piaci körülmények között is, magasan vezet az olyan alternatív kommunikációs eszközök használatával szemben, amelyek a személyes kontaktus helyettesítésére irányulnak. A legtöbb magyar üzleti utazó a szolgáltatási és az ipari szektor vállalatainak vagy produktumainak képviseletében utazik külföldre, elsősorban Németországba, Angliába, Franciaországba valamint az Egyesült Államokba. – derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és BOSS Magazin készített 300 üzleti utazó körében, utazási szokásaik valamint az utazás általános üzleti kapcsolattartásban betöltött szerepének vizsgálata céljából.