"Az iparág szereplői túlhangsúlyozzák a technológia jelentőségét" – véli Dr. Michael Bjorn, a felmérést készítő Ericsson mobilfejlesztési üzletágának vezetője. "Nem mondhatjuk örökké, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztók életét. Helyette inkább az ő nyelvükön kellene beszélni, és abban segíteni, hogy lássák, hogyan kapcsolódik a mobil a mindennapi életükhöz” – nyilatkozta Bjorn a BBC News online kiadásának.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
A kutatás során a készülékgyártó 14 ezer mobiltulajdonost interjúvolt meg, melynek során kiderült, az emberek szokásai nem változtak meg, csak sok esetben már a mobil kiegészíti azokat. Jó példa erre a fiatalok körében népszerű naplóírás, amelyet a mobillal, különösen, ha az kamerával is felszerelt, egy teljesen új formába önthetnek. De ugyanide tartozik az SMS-ezés is, amely a beszélgetés, kapcsolattartás igényének továbbélését jelzi, mindössze a közvetítő csatorna változott. Dr. Bjorn mindehhez hozzátette: az új készülékek által kínált sokféle technológiai megoldás fokozatosan beépül az emberek életébe, és alakítja szokásaikat, életstílusukat.
A kutatás azt is kimutatta, a fogyasztók különféle csoportokba rendeződnek aszerint, hogyan használják telefonjukat. Az újdonságra leginkább az "úttörő" és "anyagias" csoportok fogékonyak, ők állnak a legtöbb trend hátterében. Nekik köszönhető az is, hogy ma már az idősebb generáció tagjai is gyakrabban használják a szöveges üzenetküldés funkciót, hiszen azok gyerekeiként könnyebben rá tudják venni az öregeket, hogy így tartsák velük a kapcsolatot.
A kamerás telefonok még sajátosabban igazodtak a felhasználók szokásaihoz. A felmérésből kiderül, hogy míg a digitális fényképezőgépeket ugyanúgy használják, mint az analógot, vagyis elsősorban fontos események megörökítésekor, a telefonokkal sokkal inkább a mindennapok pillanatait szeretik elkapni az emberek.
Menedzsment Fórum
A szokásokhoz igazodó mobil a nyerő
A fogyasztókat a képernyőméretnél és a memóriánál sokkal jobban érdekli az, hogyan passzol majd a mobilkészülék az életstílusukhoz, derül ki a BBC News által ismertetett friss felmérésből.