2p

A fogyasztókat a képernyőméretnél és a memóriánál sokkal jobban érdekli az, hogyan passzol majd a mobilkészülék az életstílusukhoz, derül ki a BBC News által ismertetett friss felmérésből.

"Az iparág szereplői túlhangsúlyozzák a technológia jelentőségét" – véli Dr. Michael Bjorn, a felmérést készítő Ericsson mobilfejlesztési üzletágának vezetője. "Nem mondhatjuk örökké, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztók életét. Helyette inkább az ő nyelvükön kellene beszélni, és abban segíteni, hogy lássák, hogyan kapcsolódik a mobil a mindennapi életükhöz” – nyilatkozta Bjorn a BBC News online kiadásának.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
A kutatás során a készülékgyártó 14 ezer mobiltulajdonost interjúvolt meg, melynek során kiderült, az emberek szokásai nem változtak meg, csak sok esetben már a mobil kiegészíti azokat. Jó példa erre a fiatalok körében népszerű naplóírás, amelyet a mobillal, különösen, ha az kamerával is felszerelt, egy teljesen új formába önthetnek. De ugyanide tartozik az SMS-ezés is, amely a beszélgetés, kapcsolattartás igényének továbbélését jelzi, mindössze a közvetítő csatorna változott. Dr. Bjorn mindehhez hozzátette: az új készülékek által kínált sokféle technológiai megoldás fokozatosan beépül az emberek életébe, és alakítja szokásaikat, életstílusukat.

A kutatás azt is kimutatta, a fogyasztók különféle csoportokba rendeződnek aszerint, hogyan használják telefonjukat. Az újdonságra leginkább az "úttörő" és "anyagias" csoportok fogékonyak, ők állnak a legtöbb trend hátterében. Nekik köszönhető az is, hogy ma már az idősebb generáció tagjai is gyakrabban használják a szöveges üzenetküldés funkciót, hiszen azok gyerekeiként könnyebben rá tudják venni az öregeket, hogy így tartsák velük a kapcsolatot.

A kamerás telefonok még sajátosabban igazodtak a felhasználók szokásaihoz. A felmérésből kiderül, hogy míg a digitális fényképezőgépeket ugyanúgy használják, mint az analógot, vagyis elsősorban fontos események megörökítésekor, a telefonokkal sokkal inkább a mindennapok pillanatait szeretik elkapni az emberek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!