A Ford és a DaimlerChrysler az Egyesült Államokban bevezette, hogy nem csupán az alkalmazottak, hanem azok rokonai, sőt barátai és a szomszédjai is kedvezményesen vásárolhatnak bizonyos modelleket.
A Ford egységeiben összesen 200 ezer dolgozó kapott értesítést arról, hogy ezentúl nem négy, hanem hat kiválasztottjuk részesülhet jelentős árkedvezményben. Az autógyártó óriás mindezt még azzal is megfejelte, hogy ha egy dolgozó sok ismerősét képes rábeszélni arra, hogy váltson Fordra, akkor egy kicsinyített modellt is kap ajándékul. A gyártó az akcióktól összesen 300 ezer extra autóvásárlót remél a 2005-ös modellekre.
Míg a Ford két autóval, a Chrysler egy autóval toldotta meg a kedvezményes dolgozói vásárlási programot. A Chryslernél is két dolgozói diszkontot számolnak el a gyártónál, ezáltal azonnal 4-5 százalék lejön az eredeti árból. A dolgozó négy barátjának automatikusan jár 1 százalék kedvezmény.
(Menedzsment Fórum)
A szomszédnak és a barátnak olcsóbb kocsi jár az USA-ban
A Ford és a DaimlerChrysler az Egyesült Államokban bevezette, hogy nem csupán az alkalmazottak, hanem azok rokonai, sőt barátai és a szomszédjai is kedvezményesen vásárolhatnak bizonyos modelleket.