A piacvizsgálati újítás lényege, hogy telefonszámlák alapján dolgozzák fel az adatokat, amivel pontosan meghatározható, hogy egy-egy háztartás vagy üzleti felhasználó mennyit költött telekommunikációs szolgáltatásokra, illetve mikor és mire cserélt telefon vagy internet szolgáltatót.
A társaság legfőbb célja, hogy kutatási megközelítéseinek folyamatos fejlesztésével minél pontosabb piaci információkon alapuló vizsgálatokat, méréseket végezzen. A T/Audit rendszer - amely egy nemzetközi módszer adaptálása - tényleges adatokon nyugvó piacrészesedési vizsgálat.
A lakossági, valamint az üzleti szférában folytatott elemzés választ ad arra, hogy a háztartások és az üzleti felhasználók mennyit költöttek el telekommunikációs szolgáltatásokra (mobiltelefon, vezetékes telefon, internet). A tényleges költés-meghatározás alapján, pontos piaci méreteket lehet meghatározni, aminek ismerete elengedhetetlen a szolgáltatók számára. A T/Audit másik fontos eredménye az elvándorlás, azaz a szolgáltató-cserék rögzítése, illetve adott esetben ennek miértjének megválaszolása.
A piackutató cégek, a módszereiket tekintve, eddig különböző időpontokban, különböző háztartások és üzleti felhasználók megkérdezésével becsülték a hazai telekommunikációs piacot. Ezzel szemben az új T/Audit panel rendszere ugyanazoktól a háztartásoktól, illetve vállalkozásoktól folyamatosan gyűjti be a telefonszámlákat. A számlák kielemzése után pontosan megállapítható, hogy egy-egy felhasználó mire és mennyit költött, és ha szolgáltatót cserélt, akkor azt mikor és melyikre cserélte.
A TNS tervei szerint az új rendszer a közeljövőben regionális adatbázissá fejlődik és Csehország, valamint Szlovákia és Magyarország után Lengyelország is becsatlakozik a T/Audit rendszerébe.
Kapcsolódó anyagok:
Új ISO szabványt kap az élelmiszeripar
Magyar nyelvű EUREPGAP auditálást vezetett be a DNV