Az e-learning tananyagok fejlesztésével foglalkozó cég bevételeit és ügyfeleinek számát tekintve ezen a területen ma már piacvezetőnek számít hazánkban, az Antenna Hungária Rt. egy korábbi leányvállalatával összeolvadva pedig még nagyobb álmokat dédelgethet.
[ajanlo=1242][igazitas=right/]"Az összeolvadásban többek között egy új ötlet vezérelt minket: oktatási anyagokat, tartalmakat sugározni televízión keresztül. Ez a t-learning: interaktív tanulás televízión keresztül. Ez azt jelenti, hogy már nemcsak nézni tudjuk a tévében az adott oktatási anyagot, hanem az e-learninghez hasonlóan, kontrollált módon interaktív kapcsolatba is tudunk lépni a tananyaggal" - mondta a vezérigazgató.
Aszenov V. Aszen szerint ehhez azonban a jelenlegi analóg műsorszolgáltatás alkalmatlan, át kell térni a digitális sugárzásra, amelyhez vagy egy digitális tv-készülék vagy a meglévő analóg készülékhez kapcsolt, úgynevezett digitális set-top-box szükséges. Technológia-üzletágunk egyik fő projektje az anyavállalat meglévő Antenna Micro rendszerének digitalizálása. Az új rendszer neve Antenna Digital.
A koncepció az, hogy a televízió képernyőjén keresztül tíz év múlva is jóval több embert lehet majd megszólítani, mint a számítógép monitorján át. A tv-nézők száma mindig nagyobb lesz, mint a komputert használóké. Ezzel az oktatás minősége is meg fog változni.
Az e-learning területén eddig jelentős volt Magyarország lemaradása, a hazai vállalatok Nyugat-Európához képest még mindig elég alacsony arányban veszik igénybe az e-learninget. Ezzel ellentétben - az igazgató szerint - a t-learning területén egy lépéssel sem vagyunk lemaradva a világtól. A digitális televíziózási struktúra Európában is csak most bontogatja szárnyait, most kezdenek dolgozni azon, hogy az analóg technikát lecseréljék az újra, írja a Világgazdaság.