[ajanlo=240][igazitas=left/]A trend körülbelül 2002-ben indult, amikor is az ismert színésznő Jamie Lee Curtis smink és utólagos retusálás nélkül jelent meg egy reklámban egy sima sportmelltartóban és rövidnadrágban. Azóta hódít az úgynevezett "natural look", azaz a természetes (hatású) külső.
Ennek jegyében készült a Dove nőknek nőkről szóló kampánya: "Valódi nők, valódi formák" (Real Women, Real Curves) szlogennel. A reklámban egy új testápolót kifejezetten nőies testalkatú, telt idomú nők népszerűsítettek, akik egy szál fehérneműben pózoltak jókedvűen a kamerák előtt.
Most a Nike rukkolt ki egy, a valódi nőiességet népszerűsítő kampánnyal. A kizárólag nyomtatásban megjelenő reklámokban különböző - kifejezetten gömbölyded - testrészek láthatóak (hát, combok, fenék stb.) sportruhákba bújtatva.
"Egy új trend gyűrűzik végig a szociális és a versenyszférában is, amely segíthet elfogadni a nőknek önmagukat, hogy jól érezzék végre magukat a bőrükben" - mondta William Wackermann, a Glamour magazin elnökhelyettese, aki rendszeresen publikálni is szokott a lapba. Majd hozzátette: nagyszerű mind a Dove, mind pedig a Nike "bevállalós" reklámja, írja az AdAge.com.
A Menedzsment Fórum egy korábbi írásában már beszámolt róla, hogy a nők köztéri plakátképei sokszor azt az érzetet keltik, hogy pusztán szexuális tárgyak, mivel a fotókon úgy állítják be a női testet, hogy az eladja az árut és önmagát. Gyakran az sem egyértelmű, milyen terméket hirdetnek, mivel arra sokszor egy kis felirat utal. A tekintetek és a fogyasztás tárgya elsősorban a női test és nem a reklámozott áru.
Magyarországon a Budapest Rádió női munkatársai júniusban kampányt hirdettek a Nők Lapja Caféval és a Maximával a nők valódiságáért, a természetes nőkért. Az újságírók véleménye szerint a televízióban, újságokban hirdetett nőideál kreált és hazug. Ezért a rádió női munkatársai úgy döntöttek, hogy levetkőznek, és megmutatják magukat, ezzel is arra bátorítva minden nőt, hogy merje vállalni és szeretni önmagát. Az újságírónők arra bíztattak mindenkit, hogy hozza ki saját magából a maximumot, de ne a média által kreált nőideál legyen a mérce.
Menedzsment Fórum
A telt idomok hódítanak a reklámiparban
A Dove után most a Nike is csatlakozott az újhullámos reklámokhoz, amelyekből száműzik a "vállfa alkatú" magas és csontsovány modelleket. Helyettük a "hétköznapi", telt idomú nők népszerűsítik az eladni kívánt termékeket.