A Bombardier további 131 emeletes vonatot szállít majd 206 millió dolláros vételárért a New Jersey TRANSIT-nek, adta hírül keddi közleményében a német-kanadai cég. A mostani megrendelés egy korábban kötött szerződés opciójának a lehívása. Az új járművek a tervek szerint 2007 júniusa és 2008 augusztusa között érkeznek majd meg az amerikai városba, és a New Jersey-Manhattan központ útvonalon fogják szállítani az ingázókat.
A mostani üzlettel együtt a német cég - 2002-től számítva - összesen 231 emeletes vonatra kapott megbízást New Jersey-ből mintegy 457 millió dollár értékben. Amennyiben a hátralévő opciókat is lehívják, úgy az összesített vételár 525 millió dollárra rúg majd. Ebben az esetben összesen 276 emeletes Bombardier-vonat segíti a kapacitásnövelést az NJ TRANSIT szakaszain. Az első emeletes szerelvényeket 2006 végén állítják majd forgalomba, a gyártás a kanadai Quebecben található La Pocatière-ben, a végső összeszerelés a New York-i Plattsburgh-ben történik meg.
Mint arról a mfor.hu korábban beszámolt, a Stadler nemrég szintén az amerikai piacon ért el sikert: múlt pénteken Austin város közlekedési felügyelete a svájci céget hirdette ki győztesként a 6 + 12 elővárosi vonat szállítására kiírt pályázatán. A megbízás 6 csuklós GTW elővárosi vonat szállítására, valamint opcionálisan további 12 szerelvényre vonatkozik. A szerződés értéke mintegy 32,3 millió dollár, amely az összes vonat szállítása esetén eléri a 94,6 millió dollárt.
A texasi közlekedési vállalat Austin és Leander között egy 32 mérföld hosszúságú elővárosi vonalat épít ki, amelyet 2008 januárjában indítanának el. A svájci társaság az első motorvonatot 2007 végén, míg az utolsót 2008 tavaszán szállítja le. „Bízunk abban, hogy az austini és New Jersey-i sikereinkre alapozva tovább építhetjük és fejleszthetjük jelenlétünket az amerikai közlekedési piacon" – mondta el az üzlet kapcsán Peter Spuhler, a Stadler Bussnang AG tulajdonos vezérigazgatója.
Mint ismert, hazánkban a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.
A 30+30 motorvonat szállításaról szóló paktum életbe lépésére legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnak forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.
Menedzsment Fórum