3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miután itthon - féléves csúszást követően - végül lezárult a Bombardier és a Stadler küzdelme a MÁV elővárosi motorvonattenderén, a napokban mindkét vonatgyártó cég bejelentette: az Egyesült Államokból kapott újabb megrendeléseket.

A Bombardier további 131 emeletes vonatot szállít majd 206 millió dolláros vételárért a New Jersey TRANSIT-nek, adta hírül keddi közleményében a német-kanadai cég. A mostani megrendelés egy korábban kötött szerződés opciójának a lehívása. Az új járművek a tervek szerint 2007 júniusa és 2008 augusztusa között érkeznek majd meg az amerikai városba, és a New Jersey-Manhattan központ útvonalon fogják szállítani az ingázókat.

Bombardier: emeletes szerelvények New Jersey-nek

A mostani üzlettel együtt a német cég - 2002-től számítva - összesen 231 emeletes vonatra kapott megbízást New Jersey-ből mintegy 457 millió dollár értékben. Amennyiben a hátralévő opciókat is lehívják, úgy az összesített vételár 525 millió dollárra rúg majd. Ebben az esetben összesen 276 emeletes Bombardier-vonat segíti a kapacitásnövelést az NJ TRANSIT szakaszain. Az első emeletes szerelvényeket 2006 végén állítják majd forgalomba, a gyártás a kanadai Quebecben található La Pocatière-ben, a végső összeszerelés a New York-i Plattsburgh-ben történik meg.

Mint arról a mfor.hu korábban beszámolt, a Stadler nemrég szintén az amerikai piacon ért el sikert: múlt pénteken Austin város közlekedési felügyelete a svájci céget hirdette ki győztesként a 6 + 12 elővárosi vonat szállítására kiírt pályázatán. A megbízás 6 csuklós GTW elővárosi vonat szállítására, valamint opcionálisan további 12 szerelvényre vonatkozik. A szerződés értéke mintegy 32,3 millió dollár, amely az összes vonat szállítása esetén eléri a 94,6 millió dollárt.

A texasi közlekedési vállalat Austin és Leander között egy 32 mérföld hosszúságú elővárosi vonalat épít ki, amelyet 2008 januárjában indítanának el. A svájci társaság az első motorvonatot 2007 végén, míg az utolsót 2008 tavaszán szállítja le. „Bízunk abban, hogy az austini és New Jersey-i sikereinkre alapozva tovább építhetjük és fejleszthetjük jelenlétünket az amerikai közlekedési piacon" – mondta el az üzlet kapcsán Peter Spuhler, a Stadler Bussnang AG tulajdonos vezérigazgatója.

Mint ismert, hazánkban a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.

A 30+30 motorvonat szállításaról szóló paktum életbe lépésére legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnak forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!