Az anyacég, a General Motors a napokban vetítette előre a komolyabb leépítéseket, ám ez alól most az Opel talán kivonhatja magát. A német leányvállalat ugyanis a 2004-ben megkötött alkuval szemben - amely szerint közel 10 ezer fős létszámleépítést hajtanak végre - hozzávetőleg 8000 munkahely csökkenésével számol az évtized végéig.
A létszám kevésbé drasztikus csökkentésének hátterében két fő motívum áll, egyrészt az Opel piaci lehetőségei és eredményei javulást mutatnak, így a piaci igényekkel harmonizálva hajtják végre az elbocsátásokat. A másik fontos ok, hogy az Opel a fejlesztési részleg esetében felülvizsgálta a létszámcsökkentési elképzeléseket. A társaságnál úgy látják, hogy ezt a divíziót más módszerrel kell átalakítani, az elbocsátások következtében ugyanis az értékes tudással rendelkező szakemberektől is meg kellene válni, ennek költsége pedig meghaladná a megtakarítások által remélt hasznot.
A GM, melynek európai bevételeinek 80 százaléka származik az Opeltől, a kontinensen 70 ezer főt foglalkoztat, és 1,9 millió autót állít itt elő. A mára erősen karcsúsított szervezetet mutatja, hogy a VW háromszor ennyi emberrel csupán 50 százalékkal készít több gépkocsit. A GM az Opel mellett az egykori dél-koreai Daewooról átkeresztelt Chevrolet-vel, a Saabbal és Cadillac-kel van jelen az európai autópiacon.