2p

Az egyik budai bevásárlóközpont szeptemberben végzett, 300 fős vásárlói közvélemény-kutatásából kiderült: az emberek nagy többsége igényli, hogy kedvenc üzletei vasárnap is nyitva tartsanak. A látogatók már nem csak vásárlás, hanem szórakozás céljából is érkeznek az üzletközpontba.

Az egyik budai bevásárlóközpont szeptemberben végzett, 300 fős vásárlói közvélemény-kutatásából kiderült: az emberek nagy többsége igényli, hogy kedvenc üzletei vasárnap is nyitva tartsanak. A kutatási eredmények arra is rámutattak, hogy a látogatók már nem csupán vásárlás, hanem szórakozás, kikapcsolódás céljából is érkeznek az üzletközpontba.

2004. szeptember 1-9. között a Mammut Rt. megbízásából az Independent Research Agency felmérést végzett az üzletház látogatói körében. A vásárlói vélemények felmérésével párhuzamosan elkészült egy lakossági közvéleménykutatás is az I., II. és XII. kerületi lakosok bevonásával. A kutatások a vásárlási szokásokat érintő kérdésekben hasonló eredményekkel zárultak.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
Eszerint a rendszeresen vásárolni járók 83 százaléka bevásárlóközpontokban szerzi be a számára szükséges árucikkeket, 38 százaléka pedig a nagyobb közérteket részesíti előnyben. Alig valamivel kevesebb, 36 százalékuk jár rendszeresen hipermarketbe, és kialakult a kis boltok stabil vásárlóközönsége is - ez utóbbiakat a megkérdezettek 14 százaléka keresi fel. Jellemző, hogy a kisebb boltok és a nagyobb közértek az 50 évnél idősebbek korosztályában népszerűbbek, hiszen ezek általában a lakóhely közelében épültek, így gyalogosan is elérhetőek.

Az adatok alátámasztják azt a tendenciát, mely szerint a családok egyre nagyobb hányada indul bevásárolni vasárnap. A vasárnapi nyitvatartást a válaszadók elsöprő többsége, 80 százaléka tartja előnyösnek. Az egy vásárlásra jutó összeg ezeken a napokon általában 5-20 ezer forint között alakul. A legtöbben ruhát (73 százalék), könyvet, cd-t (40 százalék), ajándéktárgyat (24 százalék), illetve élelmiszert (21 százalék) vesznek ilyenkor a bevásárlóközpontban.

A teljes minta alapján elmondható, hogy a megkérdezettek az üzletközpontban töltött idejük 53 százalékát vásárlásra, míg 47 százalékát szórakozásra fordítják. A fiataloktól az idősek felé haladva nő a vásárlásra és csökken a szórakozásra fordított idő mennyisége.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!