2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyediség és uniformizáltság. Két véglet, ám mégis összetalálkozhatnak. Az automatizáltság uniformizáltságot, elembertelenedett üzleti kapcsolatokat kellett volna szüljön. Nem ez történt.

Árnyoldal

A rendkívüli kreativitást és nagyfokú rugalmasságot feltételező cégmagatartás visszahat a cég változásképességére is. De nem lehet elmenni a negatív vagy annak tűnő hatások mellett sem.

A vevő nagyon kiszolgáltatottnak érzi magát. Minden szava, megrendelése, adatai, kocsijának színe, életkora, gyermekeinek száma, kora, tehát bármi, amit leírt, kimondott, bekerül a számítógépes adatbázisba. Ott a programok dolgoznak. Folyamatosan zaklatják őt ajánlatokkal: írásban, szóban, interneten, telefonon. A tömeges testreszabás elterjedése, a cégmarketing teljes ráépülése az ügyfélkapcsolatok új típusú kezelésére azt is jelentheti, hogy elviselhetetlen mennyiségben, kezelhetetlen nagyságrendben áramlanak az ajánlatok, információk a potenciális vevőkhöz a kommunikáció minden csatornáján.

A cégek adatbázisai az ügyfelekről egyre teljesebbé válnak. Kialakulhat az ügyfelek listáinak, adatbázisainak másodlagos piaca másodperceken belül. Törvény nem képes gátat szabni az e-mail marketingnek (holott történt erre próbálkozás az internettörvényben), mivel senkinek nincs arra ideje, pénze, hogy az engedélye és akarata ellenére történt megkeresések ügyében pert indítson.

A testre szabott ügyfélgondozást végző cégek marketingje is igazodik az új eladási technikához. Az ügyfél adataival való visszaélésnek még a látszatát is elkerülni szándékozó cég is nagyon nehéz helyzetben van, ha az interneten, illetve az e-mailen keresztüli kapcsolattartás borzasztóan egyszerű módszerét akarja alkalmazni. Számára is megoldhatatlan az internettörvény szigorú szabályainak betartása, ugyanakkor ügyfelei igényeinek kielégítése.

A testre szabott ügyfélgondozás tömeges méretekben csak az információs és kommunikációs technológiák alkalmazásával valósítható meg. A cikk elején felvázolt, egymásnak ellentmondó folyamatok együttélésének ugyanis ez a titka.


Megjelent a Piac és Profit magazin 2002. július-augusztusi számában


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!