Bő tíz év múlva a kínai hajógyárak többszáz milliárd dolláros megrendeléssel számolhatnak, miután - a jelenlegi trend szerint - a világkereskedelem bővülésével összhangban erőteljesen növekszik a gyártó kapacitás, tette hozzá Hodgson.
Jelenleg ötszáz hajóépítő üzem van Kínában, ezek vegyesvállalatokat hoznak létre a világ hajógyártását uraló dél-koreai és japán cégekkel.
A tengeri fuvarozás forgalma, illetve a szállítási kapacitás azért ugrott meg az idén, mivel jelentősen emelkedett Kína nyersanyagimportja, egyebek mellett a vasérc, a szén, a gabona és a kőolaj bevitele. Emiatt hatalmas a kereslet a hajók iránt: a japán gyáraknak például 630, a görögöknek 350 hajóra van megrendelésük.
(MTI)
A világ legnagyobb hajógyártója lehet Kína
2015-re Kína a világ legnagyobb hajógyártójává nőheti ki magát, mondta az angol fővárosban egy szakmai konferencián Jeremy Hodgson, a Deutsche Schiffsbank londoni irodájának vezetője.