Az állami ipari és kereskedelmi felügyelet (SAIC) most nyilvánosságra hozott statisztikái szerint a hirdetési piac teljes forgalma tavaly csaknem 470 milliárd jüant (17,3 ezer milliárd forint) tett ki, 50 százalékkal növekedett 2011-hez képest. Az eredmény történelmi összehasonlításban is kiemelkedően jónak számít, az elmúlt három évtizedben a növekedés átlagosan évi 30 százalék körül alakult - jegyzi meg a SAIC.
Tavaly év végén az ágazat mintegy 2,2 millió főt foglalkoztatott, a hirdetési ügynökségek száma a 378 ezret közelítette, sorrendben 70 és 30 százalékos növekedést produkálva 2011-hez képest.
A hirdetési szolgáltatás a kelet-ázsiai ország egyik legaktívabban fejlődő ágazata, s az Egyesült Államok után a világ második legnagyobbja - írja a SAIC. A rendkívüli teljesítmény ellenére a kínai hirdetési piac a nyugati országokhoz képest több területen lemaradással küzd, így kevésbé szervezett és innovatív, továbbá komoly hiány mutatkozik képzett szakemberekből.
Az ágazat fejlesztése a jelenlegi ötéves terv (2011-2015) időszakában előnyt élvez. A központi irányok szerint növekedési ütemének el kell érnie az átlagos éves 12 százalékot. Az évtized közepére legalább tíz nagy, legalább ötmilliárd jüanes (185 milliárd forint) éves forgalmat generáló kínai reklámügynökség, s legalább 15, hirdetési ágazathoz kapcsolódó ipari park felállítása a cél - áll a központ programjában.
MTI