A listát továbbra is az amerikai nagyvállalatok vezetik (Coca-Cola, Microsoft és IBM), de az év legnagyobb nyertese egy dél-koreai multi, a Samsung lett.
A Coca-Cola az idén 69,64 milliárd dollárt ér, míg a Microsoft ötmilliárddal kevesebbet. A harmadik helyezett IBM értéke azonban a listavezető harmadát se éri el - derül ki az Interbrand Corp. és a Business Week idei százas listájából, melyet a Világgazdaság idézett. Az első tíz cég között csak két nem amerikai van: a finn Nokia (hatodik hely) és a német Mercedes (tizedik).
A márkák értékbecslése a részvények értékbecsléséhez hasonlóan történt. Alap a márkától várható haszon nagysága, amit azután korrigáltak az üzleti tevékenység kockázata alapján reálisnak tartott értékkel. Az elmúlt időszak citromdíjasa egyértelműen az Ericsson, amely 49 százalékkal ér kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt. Nem lehet büszke a teljesítményére a Ford, amely 32 százalékot, az AT&T 30-at, a Boeing 27-et, a Merrill Lynch 25-öt veszített értékéből.
A legnagyobb nyertes 32 százalékkal a Samsung volt, mögötte a Nivea áll 16, a Harley-Davidson 13, a Dell 12 és a Starbucks 12 százalékkal ér többet.A százas listán továbbra is az amerikai cégek vannak többségben, hiszen a listára került 64 amerikai márka, ezek vannak többségben az első tíz helyen is, de az első ötvenbe is alig-alig engedtek be más országból valót. A százba hat japán, öt német, öt francia, négy brit, három svájci, két holland, egy brit-holland és két olasz, egy finn, egy svéd, egy dél-koreai került be.
A világmárkák sem ellenállók
Az Interbrand Corp. és a Business Week tanulmánya szerint a világmárkák mintegy fele vesztett értékéből tavaly óta.