Európai Megbízható Márkák: 14 ország, 100 ezer márka
A magazin "Európai Megbízható Márkák" felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el először. Idén a vizsgálat 14 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Spanyolország, Svájc). A tanulmány elsődlegesen azt kívánja felmérni, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat az olvasók körében Európában.
Míg 2001-ben még csupán 18 kategóriát vizsgáltak, addig ez elmúlt három évben már 30-at. Magyarországon idén 35 kategóriára terjedt ki a felmérés: ezek közül 20 az összes résztvevő európai országot átfogta, 10-15 pedig az egyes államokban alkalmazott saját kategória. A megkérdezetteket a magazin 18 év feletti előfizetői közül választották ki, s idén összesen 24 832 kérdőívet dolgoztak fel.
Az olvasók Európában 114 810 márkát említettek összesen, és 363 740 szavazatot osztottak ki 30-35 termékkategóriában. A márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium - minőség, ár, termékimázs, fogyasztói igények szem előtt tartása - szerint osztályozhatták. Emellett vásárlási hajlandóság alapján is rangsorolhatták a termékeket, azaz nyilatkoztak arról, hajlandóak lennének-e azt megvenni.
Menedzsment Fórum
A világmárkákra buknak a magyarok
Az európaiak márkahűek, és leginkább a Nokia, a Visa, a Nivea, a Canon és a Colgate márkákban bíznak, derül ki a Readers Digest legújabb Európai Megbízható Márkák 2005 felméréséből. A magyarok továbbra is ragaszkodnak a multinacionális cégek világszerte ismert termékeihez.