3p

Egy ikonikus márka befolyásolja mindennapi életünket, ugyanakkor nem tart tükröt a társadalom elé: nem mondja meg, ki vagy, de megmondhatja, ki lehetsz. Nem szeretheti mindenki, de nem is ez a dolga: sokkal fontosabb, hogy elgondolkoztasson, véli Halász Kata, a Coca-Cola Magyarország Kft. marketingigazgatója. De nem kell ehhez nagy nemzetközi márkának lenni, egy magyar termék is lehet cool, mint ahogy azt a magyar Pöttyös kampány sikere is mutatja.

Bádog Moszkviccsal és gumicsizmával csábított a Pöttyös

Bár nyilván sokkal kevesebb pénz áll itthon rendelkezésre, a Pöttyös Túró Rudi kampányát létrehozó ügynökség egy valamiben bízhatott - mégpedig abban, hogy nem kell megküzdenie a márkát utálók táborával. Bár a hazai termék már régóta hódít, mégis coolnak számít, gyakorlatilag minden korosztály fogyasztja – mondta Vekkel László, a HPS Group reklámügynökség munkatársa.

Utóbbi tény viszont nehézséget is jelentett, hiszen egy nem egyértelmű célcsoportnak nehezebb eladni valamit. Ráadásul a technológia hatására a tömegpiacokból rétegpiacok lesznek, és a fogyasztók millió darabra szóródnak szét, ami szintén megnehezíti azok dolgát, akik üzenetükkel próbálják rávenni az embereket a termék fogyasztására.

Vekkel László ugyanakkor nem hisz a középszerűségben: szerinte kellenek a meghökkentő megoldások, ezek vezetnek sikerre. Ennek megfelelően a Túró Rudi promóciója sem volt mindennapinak nevezhető: létrehoztak egy Pöttyös Raktárat, ahol olyan termékeket lehetett vásárolni, illetve olyan darabokra lehetett licitálni, mint a csattogós lepke, a Sandokán matricával ellátott walkman, a Bádog Moszkvics, a pöttyös gumicsizma vagy a Dallas dvd. Persze nem hiányozhatott az Audi A3 és a Vespa robogó sem, hogy az idősebbeket vagy a jópofa cuccokra kevésbé fogékonyakat is megfogják valamivel. (A licitáláshoz a Pöttyös csomagokért kapott pontokat lehetett felhasználni.)

Gerilla- és videomarketing 

A siker titka az is lehetett, hogy összesen ötven csatornán kommunikáltak: kezdve a televíziótól (ami Vekkel szerint ma még mindig megkerülhetetlen) a pr-cikkeken keresztül a gerillamarketingig. Utóbbit úgy valósították meg, hogy megrendezték az 1. Pöttyös Katicafuttató versenyt, ahol a résztvevő emberek lettek a márka szócsövei.

Emellett népszerűsítették a promóciót a TotalCar című tévéműsor csapata által készített rövidfilmben is, melyet videómegosztókra töltöttek fel. Ebben azt mutatják be, miként készült el a "tuningolt" Lada, amelyre szintén lehetett licitálni. Vekkel László azonban hangsúlyozta: ezeket a videókat nem szabad magukra hagyni, a letöltéseket ők is generálták, hiszen csak így lehet szélesebb közönséghez eljutni.

A Pöttyös reklámkampánya azt mutatja, hogy itthon is létre lehet hozni igényes promóciót eredeti ötletekkel és új eszközökkel - egy olyan jól ismert, "agyonhasznált" márka esetében is, mint a Pöttyös. A kampánnyal ráadásul nem csak a fiatalabb fogyasztókat érték el, s a promóció időtartama alatt nagyjából egymillióan látogattak el a termék weboldalára.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!