Bádog Moszkviccsal és gumicsizmával csábított a Pöttyös
Bár nyilván sokkal kevesebb pénz áll itthon rendelkezésre, a Pöttyös Túró Rudi kampányát létrehozó ügynökség egy valamiben bízhatott - mégpedig abban, hogy nem kell megküzdenie a márkát utálók táborával. Bár a hazai termék már régóta hódít, mégis coolnak számít, gyakorlatilag minden korosztály fogyasztja – mondta Vekkel László, a HPS Group reklámügynökség munkatársa.
Utóbbi tény viszont nehézséget is jelentett, hiszen egy nem egyértelmű célcsoportnak nehezebb eladni valamit. Ráadásul a technológia hatására a tömegpiacokból rétegpiacok lesznek, és a fogyasztók millió darabra szóródnak szét, ami szintén megnehezíti azok dolgát, akik üzenetükkel próbálják rávenni az embereket a termék fogyasztására.
Vekkel László ugyanakkor nem hisz a középszerűségben: szerinte kellenek a meghökkentő megoldások, ezek vezetnek sikerre. Ennek megfelelően a Túró Rudi promóciója sem volt mindennapinak nevezhető: létrehoztak egy Pöttyös Raktárat, ahol olyan termékeket lehetett vásárolni, illetve olyan darabokra lehetett licitálni, mint a csattogós lepke, a Sandokán matricával ellátott walkman, a Bádog Moszkvics, a pöttyös gumicsizma vagy a Dallas dvd. Persze nem hiányozhatott az Audi A3 és a Vespa robogó sem, hogy az idősebbeket vagy a jópofa cuccokra kevésbé fogékonyakat is megfogják valamivel. (A licitáláshoz a Pöttyös csomagokért kapott pontokat lehetett felhasználni.)
Gerilla- és videomarketing
A siker titka az is lehetett, hogy összesen ötven csatornán kommunikáltak: kezdve a televíziótól (ami Vekkel szerint ma még mindig megkerülhetetlen) a pr-cikkeken keresztül a gerillamarketingig. Utóbbit úgy valósították meg, hogy megrendezték az 1. Pöttyös Katicafuttató versenyt, ahol a résztvevő emberek lettek a márka szócsövei.
Emellett népszerűsítették a promóciót a TotalCar című tévéműsor csapata által készített rövidfilmben is, melyet videómegosztókra töltöttek fel. Ebben azt mutatják be, miként készült el a "tuningolt" Lada, amelyre szintén lehetett licitálni. Vekkel László azonban hangsúlyozta: ezeket a videókat nem szabad magukra hagyni, a letöltéseket ők is generálták, hiszen csak így lehet szélesebb közönséghez eljutni.
A Pöttyös reklámkampánya azt mutatja, hogy itthon is létre lehet hozni igényes promóciót eredeti ötletekkel és új eszközökkel - egy olyan jól ismert, "agyonhasznált" márka esetében is, mint a Pöttyös. A kampánnyal ráadásul nem csak a fiatalabb fogyasztókat érték el, s a promóció időtartama alatt nagyjából egymillióan látogattak el a termék weboldalára.
Kovács Zita