Meglepetésre a vizes világbajnokságon sikerült döntőbe kerülnie a férfi vízilabda-csapatnak, ahol végül a Horvátországgal vívott csatát egy izgalmas meccsen elvesztették. Már önmagában a döntőbe jutás ténye is azt sugallta, a hazai rendezésű világesemény ezen összecsapása a legnézettebb műsor lehet a tévében. Feltételezésünket a valós adatok nem erősítették meg, hiszen a csapat nemcsak a horvátokkal szemben veszített és lett ezüstérmes, hanem a tévék kegyeiért vívott harcban is.
A legfrissebb, 30. heti nézettségi adatok alapján a kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsor a vasárnapi, szintén hazai rendezésű Forma-1-es futam lett, melyet a 18-49 év közöttiek 29,8 százaléka követett az M4 Sport csatornán. Szoros meccsben itt is a szombati vízilabda-döntő lett a második 24,5 százalékkal.
Hányan is látták a döntőket?
Az M4 Sport csarotna közleménye szerint a döntőt 1,105 millió magyar követte a tévék képernyői előtt, a vegyes 4X100 méter váltó döntőjét pedig 660 ezren látták, a női 800 méter gyors úszás döntőjét 629 ezren látták, és népszerű volt még a női 200 méter hátúszás döntője 611 ezer nézővel. A vasárnapi döntők ennél több embert mozgattak meg, hiszen a férfi 4X100 méter vegyes váltó döntőjét 789 ezren látták, a női 50 méter gyorsúszás döntőjét 764 ezren, a női 400 méter vegyes döntője pedig 760 ezer embert érdekelt.
A toplistában a vizes vb közvetítései az RTL Klubon futó műsorok egyeduralmát tudták megtörni, a másik nagy kereskedelmi csatorna, a TV2 a 23. helyre tudott először felkerülni a Pénzt vagy éveket! című magyar szórakoztatóműsorral, melyet a tv előtt ülők 13,7 százaléka követett.
Ha a teljes népességet vizsgáljuk, akkor a vizes világbajnokság múlt heti eseményei közül a szombati pólódöntő a 4. helyre tudott felkerülni, amit a tv előtt ülők 22,8 százaléka követett. Az élen az RTL Barátok Közt pár epizódja végzett.
Ami a csatornák közötti versengést illeti, a TV2 egy kicsit fellélegezhet. Múlt héten ugyanis arról a szégyenteljes történésről számolhattunk be, hogy történetében először egy kábelcsatorna is képes volt maga mögé utasítani az Andy Vajna nevével fémjelzett csatornát.
Most a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben sikerült korrigálni és visszaállt a rend, vagyis az RTL Klub mögött a második helyen végzett a csatában. Az RTL köszönhetően annak, hogy minden estét megnyert múlt héten 12,6 százalékkal végzett az élen a csatornák között. Mögötte
- a TV2 7,2 százalékos,
- az F+ 4,7,
- a Cool 3,6,
- a Viasat3 2,8,
- a Duna TV pedig 1,9 százalékos közönségarányt ért el.
mfor.hu