A hétfőt megelőző "fekete pénteki" bevásárlási hétvége - amely a barométer szerepét játssza a várható fogyasztói költekezésre nézve - vegyes eredményt hozott. Többen vásároltak, mint tavaly, de az egy főre eső költés kisebb volt.
A "kiber hétfőn" 5 százalékos forgalomnövekedést rögzítettek tavalyhoz képest; a forgalom értéke elérte a 887 millió dollárt - közölte a ComScore piackutató cég. A nagy kereskedelmi láncok weboldalai és az internetes áruházak jelentős árengedményekkel csalogatták a vevőket. Bár az on-line vásárlók esetében is kisebb, 102,19 dollár volt az egy főre költés, a vásárlók száma 6 százalékkal nőtt.
A korábbi években a "kiber hétfő" sikerét alapvetően annak tudták be, hogy az ünnepi, a hálaadás utáni hétvége után ismét munkába álló amerikaiak munkahelyükön folytatták a vásárlást. Mivel a nagy sebességű internet most már a céges hálózatokon kívül, a háztartásokban is egyre terjed, mind többen otthonukban klikkelve vásárolnak.
"Ez volt az eddigi legjelentősebb kiber hétfő" - mondta Scott Silverman, a on-line értékesítő cégeket tömörítő Shop.org vezérigazgatója. A Buy.com minden korábbinál nagyobb forgalmat regisztrált, az Amazon.com portálon 47 százalékos volt a növekedés.
John Squire, a Coremetrics piacelemző cég stratégiai igazgatója szerint az internetes vásárlás azért is erősödött meg, mert a válság miatt takarékosabbá vált fogyasztók a legjobb vételeket keresik.
A ComScore előrejelzése szerint az ünnepi szezon egészében az elektronikus kiskereskedelmi forgalom összértéke tavalyhoz képest 3 százalékkal fog nőni, el fogja érni a 28,8 milliárd dollárt.
MTI/Menedzsment Fórum