A civil szervezetek hangsúlyozták: minden járatritkítás sokkal nagyobb károkat okozna a fővárosnak, mint amennyi megtakarítása származhat ebből a BKV-nak. Egy ilyen lépés nem szolgálná az élhető, környezetbarát és emberközpontú város megteremtését, fenntartását - szögezte le Saly Noémi, a 13 civil szervezetet tömörítő Podmaniczky Páholy szóvivője.
Hozzátette, hogy a BKV-járatrendszer összteljesítményéről csak a szélesebb összefüggésben vizsgált társadalmi-gazdasági hatások pontos ismeretében szabad dönteni.
Lukács András, nyolc másik civil szervezet képviselőjeként, a Levegő Munkacsoport vezetőjeként elmondta, hogy valós társadalmi egyeztetéseket és hatástanulmányok elkészítését szorgalmazzák az ügyben. Közölte, hogy a civilek konkrét javaslatokat tettek a BKV anyagi helyzetének rendezésére.
Különösen fontosnak tartják a tömegközlekedési járművek előnyben részesítését, buszsávok kialakítását, azok ellenőrzését és a jelzőlámpák tömegközeledési összehangolását. Példaként említette: ha a 4-es és 6-os villamosok vonalán a menetidőt mindkét irányban csupán egy perccel sikerülne leszorítani, akkor egy villamossal kevesebb jármű is elegendő lenne ugyanannyi utas elszállításához, mint most, és nem növekedne a zsúfoltság sem.
A Levegő Munkacsoport szorgalmazza a dugódíj bevezetését, s az abból származó behajtási díj egy részének a tömegközlekedés fejlesztésére fordítását - jegyezte meg.
Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára leszögezte, határozottan tiltakoznak jelenlegi formájában a dugódíj bevezetése ellen, mivel nincs meg annak infrastrukturális háttere, hiányoznak az elkerülő utak. Tiltakoznak a parkolási díjak jó részének "eltűntetése" miatt is, amiből szerintük simán megoldhatnák a BKV problémáit.
Apáthy István László, a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesületének elnöke egyebek között arra hívta fel a figyelmet: ha a főváros mégis áterőlteti a hatmilliárd forintos járatritkítási tervet, akkor budapesti szintű népszavazást kezdeményeznek az ellen.
Kerényi László Sándor, a Főpolgármesteri Hivatal nemrég kinevezett közlekedési ügyosztály vezetője a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek címzett petíció átvételekor közölte, hogy a városvezetés által a délelőtti órákban tárgyalt BKV paraméterkönyv-tervezetet még ő maga sem olvasta. Megjegyezte, ha a civilek bejelentkeznek hozzá, kész tárgyalni velük.