3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A BKV nemrég nyilvánosságra hozott járatritkítási szándéka ellen tiltakozott csaknem húsz civil szervezet képviselője kedden a Főpolgármesteri Hivatal udvarán.

A civil szervezetek hangsúlyozták: minden járatritkítás sokkal nagyobb károkat okozna a fővárosnak, mint amennyi megtakarítása származhat ebből a BKV-nak. Egy ilyen lépés nem szolgálná az élhető, környezetbarát és emberközpontú város megteremtését, fenntartását - szögezte le Saly Noémi, a 13 civil szervezetet tömörítő Podmaniczky Páholy szóvivője.

Hozzátette, hogy a BKV-járatrendszer összteljesítményéről csak a szélesebb összefüggésben vizsgált társadalmi-gazdasági hatások pontos ismeretében szabad dönteni.

Lukács András, nyolc másik civil szervezet képviselőjeként, a Levegő Munkacsoport vezetőjeként elmondta, hogy valós társadalmi egyeztetéseket és hatástanulmányok elkészítését szorgalmazzák az ügyben. Közölte, hogy a civilek konkrét javaslatokat tettek a BKV anyagi helyzetének rendezésére.

Különösen fontosnak tartják a tömegközlekedési járművek előnyben részesítését, buszsávok kialakítását, azok ellenőrzését és a jelzőlámpák tömegközeledési összehangolását. Példaként említette: ha a 4-es és 6-os villamosok vonalán a menetidőt mindkét irányban csupán egy perccel sikerülne leszorítani, akkor egy villamossal kevesebb jármű is elegendő lenne ugyanannyi utas elszállításához, mint most, és nem növekedne a zsúfoltság sem.

A Levegő Munkacsoport szorgalmazza a dugódíj bevezetését, s az abból származó behajtási díj egy részének a tömegközlekedés fejlesztésére fordítását - jegyezte meg.

Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára leszögezte, határozottan tiltakoznak jelenlegi formájában a dugódíj bevezetése ellen, mivel nincs meg annak infrastrukturális háttere, hiányoznak az elkerülő utak. Tiltakoznak a parkolási díjak jó részének "eltűntetése" miatt is, amiből szerintük simán megoldhatnák a BKV problémáit.

Apáthy István László, a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesületének elnöke egyebek között arra hívta fel a figyelmet: ha a főváros mégis áterőlteti a hatmilliárd forintos járatritkítási tervet, akkor budapesti szintű népszavazást kezdeményeznek az ellen.

Kerényi László Sándor, a Főpolgármesteri Hivatal nemrég kinevezett közlekedési ügyosztály vezetője a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek címzett petíció átvételekor közölte, hogy a városvezetés által a délelőtti órákban tárgyalt BKV paraméterkönyv-tervezetet még ő maga sem olvasta. Megjegyezte, ha a civilek bejelentkeznek hozzá, kész tárgyalni velük.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!