A Citigroup hétfőn bejelentette, hogy a United Parcel Service (UPS) csomagküldő vállalat tb. azonosítókat is tartalmazó könyvelési és fizetési archívumokat vesztett el, melyek 3,9 millió ügyfelet érintenek.
[ajanlo=203][igazitas=left/]Ez az adatvesztés a legújabb az amerikai cégek körében egyre gyakoribb adateltűnési ügyek között, melyet a Bank of America és a Time Warner esete előzött meg. A new york-i székhelyű UPS, a világ legnagyobb csomagküldő cége a texasi Experian adótanácsadó céghez történő szállítás közben vesztette el az adatokat tartalmazó számítógépes mágnesszalagokat.
A szalagokon a CitiFinancial részlegének hálózati ügyfelei és további ötvenezer lezárt számlával rendelkező ügyfél adatai találhatók. A Citigroup bank szombaton levélben értesítette letéteseit a problémáról, melyben nem tartja valószínűnek az elveszett adatok illegális felhasználását, írja a Yahoo!.
Norman Black, az atlantai UPS szóvivője elmondta: "Sajnálattal vesszük tudomásul, hogy ebben az esetben nem találtuk meg az elveszett csomagot a körültekintő keresés ellenére sem. A UPS együtt dolgozik a Citigrouppal, és mindent megtesz annak érdekében, hogy hasonló eset ne forduljon elő."
Az ügyben már az amerikai titkosszolgálat is nyomozásba kezdett, mivel a Citigroup értesítette a hatóságokat az adatvesztésről.
Menedzsment Fórum
Adatvesztési botrányba keveredett a UPS
A Citigroup hétfőn bejelentette, hogy a United Parcel Service (UPS) csomagküldő vállalat tb. azonosítókat is tartalmazó könyvelési és fizetési archívumokat vesztett el, melyek 3,9 millió ügyfelet érintenek.