2p

Észak-adriai kikötőinek fejlesztésével és kapacitásnövelésével egyenesen Rotterdamnak akar konkurenciát támasztani Olaszország, közös állami és magánbefektetői beruházás keretében. Trieszt és Monfalcone kikötőinek logisztikai összekapcsolásába és együttműködésébe a szlovéniai Kopert is bevonnák.

A cél, hogy a kikötők az Európa és Ázsia közti tengeri kereskedelem közös központjává fejlődjenek, és az erősen leterhelt Rotterdamot tehermentesítsék. A beruházás jelentős Olaszország mellett Ausztria, Németország, és a Balkán kereskedelme szempontjából is.

Az olasz állam, valamint Friuli-Venezia-Giulia tartomány 300 millió eurót ad a kikötőket összekötő vasúti és közúti infrastruktúra kiépítéséhez, míg a magánerő 700 millió euró lesz. A projekt magánerős részét az UniCredit bank és a legnagyobb dán hajóüzemhez, a Moller Maerskhez tartozó APM Terminal finanszírozza. A vasúti infrastruktúra korszerűsítésébe az olasz állami vasúttársaság, a Trenitalia is beszáll.

Róma ugyanakkor azon fáradozik, hogy Szlovéniát is bevonja a tervezésbe, így Trieszt és Monfalcone mellett a szlovéniai Koper kikötője is kapcsolódjon a kikötőrendszerbe. A szlovén állam kifejezésre juttatta érdeklődését az elképzelés iránt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!