A gyógyszercég gyomorfájdalmakra ajánlott, úgynevezett 'következő generációs' készítménye, a Nexium reklámkampánya számos ponton elrugaszkodott a valóságtól a fogyasztóvédők szerint. A Los Angelesben indított eljárás az AstraZenecát minden olyan vevő nevében támadja, aki bevette valaha a Nexiumot.
A reklámkampány arra épült, hogy az újonnan piacra dobott gyógyszer jobb, mint a Prilosec, a Procter & Gamble hasonló hatású terméke. A megtévesztett vásárlók képviselői szerint az AstraZeneca a hangzatos reklámokkal hirdetett Nexiummal megpróbálta 'átprogramozni' az amerikai közönséget, és átcsábítani - semmivel sem hatásosabb - saját termékéhez a Prilosec vásárlóit.
Az AstraZeneca képviselője, Jim Coyne minden vádat elutasít. A cég elhatárolódik minden hasonló feltevéstől, és teljesen alaptalannak tartja azt, hogy a Nexium kampánya etikátlan lenne. A gyógyszergyártó 235 millió dollárt költött a termék reklámjára tavaly, és 2004 augusztusáig további 135 millió dollárt, olvasható az Adweek cikkében.
(Menedzsment Fórum)
Agresszívan reklámozott az AstraZeneca
Félrevezető reklámkampánya miatt egy amerikai fogyasztói szervezet pert indított az AtraZeneca gyógyszergyártó ellen.